Gå til innhold
Arkivverket

[#38290] Jens Pederson Ørbech, fødd Hafslo 1747 - ''en extravagant person'' - lagnaden?

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Klokkar Peder Sørenson (Grinde) i Hafslo og andre kona Margretha Larsdotter Walter hadde ni born. Det yngste av dei var:Jens Ørbech Pederson, kjend som Jens Pederson Ørbech, døypt i Hafslo 19.2.1747.Om denne klokkarsonen seier prokurator Randulff på tinget i 1771 følgjande: ''Jens Ørbech er en extravagant Person der nu har ladet sig engagere til de Gevorbne Regimenter''. Me ser ikkje noko meir til han i Hafslo!Er det nokon i Brukarforum som har tips om kvar me skal leita etter denne karen og lagnaden hans, so tek eg imot alle gode forslag med stor takksemd!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kåre Solberg

Jeg kan ikke bidra med opplysninger om skjebnen til den ekstravagante klokkesønnen, men nøyer meg å påpeke at ordenes valør er under endring. Mens betydningen av ekstravagant i dag er begrenset til det økonomiske aspektet: å leve altfor overdådig, råflott og sløsende, var betydningen på 1700-tallet både noe bredere og mer allment negativ: ”utsvevende, lidderlig, urimelig, overdreven, overspendt, tosset, narraktig”; prof. Ludvig Meyers fremmedordbok, 1844.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Leif Kåre for ein ''språkleg kommentar''. Det er interessant å sjå korleis språket endrar karakter med åri!Eg ser av FT1801 at det i Christiania det året var ein boktrykkar på 55 år med namn Jens Ørbech-Berg. Det skulle vel aldri vera ''vår'' Jens som var ''extravagant'' nok til å kalla seg opp etter Bergenhus len...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Nei, Jens Ørbech Berg var født og døde i Christiania. Sønn av Jens Andersen Berg og Jessina Maria Jensdatter Ørbech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg takkar Geir for avklaringi kring Jens Ørbech Berg!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I 1771 var det Delmenhorstiske Gevorbne på Bergenhus, og regimetssjef Kreber ivrig opptatt av å verve unge og høyvokste nordmenn. Han fikk seinere ordre om å dimittere alle norskfødte, men forlot Bergen med atskillige nordmenn i 1774, og tok dem med til Viborg, og seinere til Nyborg på Fyn. Se ellers: http://digitalarkivet.no/sab/delmhist.htmKanskje Jens Ørbech var i Nyborg i 1801?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Yngve for spennande og interessant innlegg. Eg kjenner til fleire ungdommar frå indre Sogn som ''forsvann'' til Danmark på 1770-talet, so det hadde kanskje vore spennande å sjekka ut kyrkjebøkene for Viborg på Jylland og sidan eventuelt andre stadar i Danmark?Elles har eg lese artikkelen om det ''Delmenhorstiske'', og det forundrar meg at det skal vera so vanskeleg å følgja soldatane i dette regimentet? Finst det ikkje rullar for dette kompaniet?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.