Gå til innhold
Arkivverket

[#38306] S&F.Leikanger ,Balestrand hvem er forel. til Sigri Frichdtr./Fredrichdtr.?

Gjest Maybritt Engebrigtsen
 Del

Recommended Posts

Hei !Sigri Frichd. født 17? gift med Anthun/anton Anfinds. født 1762 gift i 1792 De bor på gården Dale [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11419&gardpostnr=85&personpostnr=2195&merk=2195#ovre>Lenke Lenke Tror jeg har feil foreldre til henne ? Har oppført Fridrik Jons.1746 -1806 Vangsnes og Cristi Olsd f. 1755.- 1821 ( dette må sikkert være feil fødselsdata for hun er enke når hun gifter seg med F.J og er kun 25 år ?) Når jeg søker sigri Frichdtr. får jeg opp disse lenkene Lenke 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Du skal ikkje tru på alderen ved vigsla - den er lagt til av ei 'velvillig' sjel under registreringa. Originalen har ikkje alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Dersom Sigrid er i nærleiken av 38 år ved tellinga i 1801, er nok den du ha funne her Lenke ein god kandidat. Den som har registrert dette er truleg ikkje lokalkjend, for eg har sett mange merkelege gardsnamn i denne basen.Eg vil føreslå at du legg eit spørsmål i Arkviforum om oppslag i originalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg ser forresten at Sigrid og Anton har i alt 6 born i Sfj-basen. Fadderane her kan kanskje gje deg tips om bakgrunnen hennar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !Takk, så langt.Da er Fredrich Jons og Christi Olsdtr.er helt ute....aner ikke hvordan de har dukket opp i det hele tatt. Ser jo selv at de nesten er på alder med Sigrid Frichdtr. Av og til ser en seg blind. Da er det bare å se å prøve å finne ut litt mer om denne A. F. :)Mvh Maybritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !Lurte på om Frich Ols.som befinner seg på Farnes i 1801 tellingen , [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11419&gardpostnr=83&personpostnr=2137&merk=2137#ovre>Lenke. Han er da enkemann og gift for 2. gang. Kanskje var han gift første gang med Anna Johannesdtr.? Her er han oppført som Frich født 1729 fra Værelven og Anna Johannesdtr født 1739 fra Holen. 2. Lenke Finner en Anna J. død , på stedet elven 3.Lenke Kan disse tre være søsken ?Sigri født 1764Martha født 1767Ingeleiv født 1763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.