Gå til innhold
Arkivverket

[#38313] Mikkel Erikson, trolig svensk,og Inger Jensdatter, Lenvik, 1805

Gjest Linn Moan
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Moan

I 1805 fikk Mikkel ei datter med Inger Jensdatter i Lenvik. Ved datteras dåp står det at begge foreldrene var 'forhenværende tyende på Prestegaarden', og at de ikke var gift. Mikkel var skrevet som svensk, men kom fra Strømmen. Noen far er ikke nevnt etter dåpen. 7 år senere døde Inger, og dattera ser ut til å ha vokst opp på gården Årnes, der Inger tjente ved sin død. Har noen støtt på denne karen? Eller vet noen hvem Ingers foreldre var? Trolig er det 'min' Inger som tjente på Øysteen i Hillesøy i 1801. Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Inger Jensdtr. f.1771 ? døpt 26.01.1772, Aglasvig (Aglapsvik) Far: Jens Toshensen (Jens Torstensen) Aglapsvik. gift 25.11.1759 med Synøf (Synøve) Eriksdtr.Inger hadde følgende søsken: Christian, døpt 02.08.1761. Hans, døpt 26.02.1763. Nils, døpt 04.04.1765. Ole, døpt 22.02.1767 og Elen Chirstina, døpt 01.04.1770.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Når det gjelder Mikkel Erikson, så kan jeg ikke se at det er noen av de tilgjengelige kildene som har nedtegninger om han, utover den info som du selv har funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Moan

Takk Bernt. Hadde både konfirmasjon og vielse.Deres sønn Hans Henrik var min tipp-oldefar. Han var bosatt på Skaland, 300 meter fra der jeg kommer fra. Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.