Gå til innhold
Arkivverket

[#38322] Svein Gundersen Hov's barn - FET, Akershus

Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Jeg er interessert i foreldre til Kirsti Svendsdatter Hov, som giftet seg med Syver Olsen Falla 1718 i Fet.Familysearch forteller at faren er Svein Gundersen Hov , gift med Roennaug, De hadde 10 felles barn:Kari, f. 1682, gift med Halvor Eriksen Skauen 1716Aase, f. 1683, d. 1762,Torbjoern, f, 1687,Anne, f. 1689, gift med Gulbrand Eriksen 1733,Siri, f. 1691,KIRSTI, f.1698, d. 1768, gift med Syver Olsen Falla 1718,Ole Svendsen Hov, f. 1710, gift med Malene Jørgensdatter Tofsrud 1740,Roennaug, f.1712, gift med Ole Gundersen Oestersund 1746,Mari, f. 1715,Dorte, f. 1717Det kann slett ikke være riktig at Roennaug fikk 10 barn mellom 1682 og 1717. Enten er fødselsår feil eller Svein Gundersen var gift i det minst to ganger. Kanskje hadde han 6 barn med sin firste kone mellom 1682 og 1698 og 4 barn med sin andre kone mellom 1710 og 1717. Er datteren Roennaug oppkallet etter sin mor eller etter Sveins avdøde 1. kone?Hvem er mor til min ane Kirsti?Takknemlig om noen kunne hjelpe meg. Barbara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

Fet Bygdebok bind 3, side 723 sier bl a:Ole, Rønnaug, Mari og Dorte er fra Svein Gundersens 2. ekteskap.Ingen av navnene på hans koner er kjent, men Rønnaug kan være navnet på hans første kone.DagH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Mange hjerteilig takk for svar.Bare nok et tilleggsspørsmål:Hos Familysearch finner jeg foreldre til Svein:Gunder Tolvsen Hov, f. ca 1622, d, 1628 ?????, g. ca 1647 med Aase Haraldsdatter Hov, f. ca 1626.Foreldre til Aase er Harald Hov og AnneGunder og Aase hadde 3 sønner: Harald, Svein og Tolv.Finnes det ytterlige opplysninger om denne familien i bygdeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.