Gå til innhold
Arkivverket

[#38339] Anton Åbakken, f. 17.07.1835

Gjest John Morten Malerbakken
 Del

Recommended Posts

Anton er min tippoldefar og om han ikke er født der så har han i alle fall bodd i Åbakken i Kverndalen.Anton er far til min oldemor Anna Antonsdatter Harebekk f. ca. 1868.Jeg har ikke klart å finne ut hvem Anton var gift med eller hvor han kom fra.Er det noen som har holdt på med dette området i nærheten av Elverum som kunne gi meg en peker videre?John Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

FamilySearch IGI viser at en Anna Antonsdtr. ble døpt på Elverum 26.12.1868 av foreldre Anton Syversen og Eline Christiansdtr. [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100095624976&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Hedm&juris2=Hedm&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Hedmark&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeSamme kilde viser at Anton og Eline ble gift 17.05.1869 på Elverum. Dersom man ser på militærrullen/stamrullen for Østerdalske kompani finner man Anthon Syversen f.17.06.1835 på Harebek med far Syver Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Samme kilde viser Anton Syvertsen døpt i Elverum 16.08.1835 av foreldre Syvert Hansen og Anne Arnesdtr.Lenke Jeg gjør imidlertid oppmerksom på at opplysningene fra FamilySearch bør sjekkes mot kirkebøkene. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rune,Takker for masse nyttige opplysninger. Ettersom jeg sitter i en annen verdensdel er det noen småproblemer forbundet med å bla i norske kirkebøker. Jeg håper på digitaliserigene som pågår.Jeg er fullt klar over at opplysningene må sjekkes mot kirkebøkene, men det er jo lettere når man vet sånn omtrent hva man skal lete etter, så dette var 'svære' greier.HilsenJohn Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.