Gå til innhold
Arkivverket

[#38362] Hvor ble den danske presten Niels Drejer født i Fyen?

Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Kan noen hjelpe meg med å finne presten Niels Juel Drejers fødsel i Fyen og hans forfedre? Han var født 21.05.1775, antakelig av presteslekt.Han dro på ukjent tidspunkt til Hammerfest, Norge og ble sokneprest der, fra 1824 prest i Agerø, Romsdalskysten.Han giftet seg med Andreas Outzens 15-årige datter Christiane Chrystalsin.All hjelp, tips og veiledning mottas med stor takk!Vennlig hilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Godt forslag, men når jeg legger inn etternavn og fødested, søker på et par aktuelle folketellinger, får jeg i hvert fall ingen ting opp, noe sted. Som om det ikke finnes Drejer overhodet.Hvordan skal man søke?Håper på hjelp.Vennlig hilsen Lill J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen,

Fyen er øya Fyn som besto av amtene Odense og Svendborg. Jeg har søkt der, og den nærmeste er en Niels Dreier, 14 år, sønn av en snekker. En Niels Dreyer, 19 år, skolelev i Odense, er mer interessant, men han bor ikke sammen med foreldrene og da er man jo like langt.Kanskje Erlandsen har feil fødselsår, eller familien bodde et annet sted enn Fyn i 1787?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Det er jo trolig at hans familie har flyttet mens han var liten da - etter 1775 da han er født. Skal forsøke sjekke fødselsår med annen kilde - Agerø, Bud eller Frænen - som de flytter til.Han har vel tatt en presteutdannelse, sikkert i Danmark rundt 1800?Åse; ble den 19-årige Drejer også funnet i 1787?Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.