Gå til innhold
Arkivverket

[#38365] Lars Anderson Gjerde (1745-1798), Kvinnherad

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Da er det vel denne Brite Olsdatter som bor på Boland i 1801, 88 år gml, sammen med sønnen Sjur, 59 år gml, og hans familie. LenkeMen tjenestepiken på Giere i 1763 kan vel fortsatt være vår Marte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvard Skarvatun

Lenkene 26 og 27 syner same person. Kari Brynjelsdotter Li f.1713 og Kornelius f.1731 er i søskenflokken med Mari 1705, Mons 1708, Lars 1710, Johannes 1716, Kornelius 1719-21, Kornelius 1721-27, Guro 1728. Foreldra var Brynjel Monsen Li 1676-1743 og Magnhild Larsdtr Bringedal 1686/7-1771 frå Bringedal, Kvinnherad, men ho hadde si mor frå Hjortland på Hatlestrand (Kari Tomasdtr Hjortland 1660-1730, dtr. av Tomas Lauritsen Hjortland 1615-94 og Brita Ingemarsdtr Tråvik 1633-1706 som gifte seg med Lars Botolvsson Bringedal ca1660-før1710 og budde i Bringedalsbygda på slutten av 1600-talet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Ingvard for all informasjon. Jeg hadde ikke kona til Brynjulv Monsson Li, så det var og fint!Nå forstår jeg hvorfor det står 'hafer K. bevill. til ægteskab' i kirkeboka for Anders Larsson og Kari Brynjulvsdtr. De var 1/2 tremenninger.Takk til Arnfrid for linken til 1801, den hadde jeg ikke.Hvor fant du den lenken til 1763 forresten?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

'Baroniet Rosendal: Hovedmanntall ekstraskatten 1763' her på Digitalarkivet, Hordaland, Kvinnherad.mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjnte at det var her, men jeg finner den ikke når jeg pröver å lete etter andre ekstraskatter-:(mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland
Lenke velg: 'Hordaland' - 'Kvinnherad', så 'skatt' eller '1700-1799', da skal du finne den. (Jeg går alltid inn ved først å velge fylke.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.