Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#38374] Mons Olsen d.e. og Martha Olsdt. på Skioldahl i Haus 1801, hvor kom de fra?

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I 1801 finner jeg Mons Olsen d.e. og hustru Martha Olsdtr. 44/45 år med fem barn i alderen 2 - 17år.LenkeJeg finner imidlertid ikke paret gift i Haus, Hamre eller Hosanger. Er der noen som har kunnskap om denne familien og hvor de kom fra ? Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Rune Thorstensen

Et spørsmål reiser ofte nye. Jeg fant ekteskapet i Fane 20.05.1782. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=FANAVIG&gardpostnr=1148&merk=1148#ovre>LenkeHer er Marthe oppført som Monsdtr. og ikke Olsdtr. som ved folketellingen i 1801.

Gjest Jan Tertnes

Hei!Mons Olsen Frotveit, Fana født 1751, døpt 09 mar 1751 på Frotveit, Fana gm 20 mai 1782 i Fana Marthe Monsdtr. Hauge i Arna, Haus født 1755, døpt 23 nov. 1744.De var bosatt på Unneland i Haus.Jan

Gjest Kenneth Bratland

Hei!Marta var datter til Mons Jakobsen Hauge i Arna 1722-1783 (skifte) gift 2. gang 1752 med Signy Johannesdatter Åsheim i Arna 1725-1790. De bodde på Hauge i Arna. Da skiftet etter Mons Jakobsen Hauge ble holdt i 1783 er det nevnt at datteren Marta var gift med Mons Olsen Unnelandsneset. Det er forøvrig det samme paret som gifter seg i Fana.Mvh.Kenneth Bratland

Gjest Rune Thorstensen

Hei Kenneth.Hjertelig takk for hjelpen med å fastslo hvem Martha Monsddtr. var. Jeg må medgi jeg var en smule forvittet en stund siden hun også ble ført som Olsdtr. ved flere anledninger. God påske Mvh. Rune T.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.