Gå til innhold
Arkivverket

[#38374] Mons Olsen d.e. og Martha Olsdt. på Skioldahl i Haus 1801, hvor kom de fra?

Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I 1801 finner jeg Mons Olsen d.e. og hustru Martha Olsdtr. 44/45 år med fem barn i alderen 2 - 17år.LenkeJeg finner imidlertid ikke paret gift i Haus, Hamre eller Hosanger. Er der noen som har kunnskap om denne familien og hvor de kom fra ? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Mons skal være fra Frotveit i Fana, og de gifter seg også i Fana.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei!Mons Olsen Frotveit, Fana født 1751, døpt 09 mar 1751 på Frotveit, Fana gm 20 mai 1782 i Fana Marthe Monsdtr. Hauge i Arna, Haus født 1755, døpt 23 nov. 1744.De var bosatt på Unneland i Haus.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk skal du ha Jan. Jeg satt med en følelse at det var en forbindelse tilbake til Haus. Jeg fant heller ingen passende kandidat født i Fana. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Hei!Marta var datter til Mons Jakobsen Hauge i Arna 1722-1783 (skifte) gift 2. gang 1752 med Signy Johannesdatter Åsheim i Arna 1725-1790. De bodde på Hauge i Arna. Da skiftet etter Mons Jakobsen Hauge ble holdt i 1783 er det nevnt at datteren Marta var gift med Mons Olsen Unnelandsneset. Det er forøvrig det samme paret som gifter seg i Fana.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Kenneth.Hjertelig takk for hjelpen med å fastslo hvem Martha Monsddtr. var. Jeg må medgi jeg var en smule forvittet en stund siden hun også ble ført som Olsdtr. ved flere anledninger. God påske Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.