Gå til innhold
Arkivverket

[#38391] Malene Helene Hansdatter f. 7.5.1823, hvem er hennes aner

Gjest Rigmor Øverli
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Øverli

Jeg har en tipp - tipp oldemor som heter Malene Helene Hansdatter. Hun er født 7. mai 1823 på Oterodden i Lyngen. Jeg har funnet ut at hennes foreldrene kanskje heter Marit Hansdatter og Hans Nilsen. Har ingen opplysninger utover disse to navnene. Er det noen andre som kanskje har dette. Malene Helene Hansdatter var gift med Peder Johan Olsen, f. 2.9.1821 også han fra Lyngen, men fra gården Stubeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

For ordens skyld, her er familien på Stuberg i 1865 LenkeI skannet kirkebok (ministerialbok) for Lyngen 1839, konfirmanter 1840 (s. 170) finner jeg Malene Hansdatter, 18 år, Ottervolden, foreldre: Hans Nilsen og Maret Hansdatter. En av døtrene til Malene og Peder Olsen heter Marit.Datteren Marit Helene ble født 11.5.1847, døpt 6.6.1847 i Lyngen (skannet ministerialbok 1839-1858, s. 45).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Øverli

Hvis jeg søker på gården oterodden, finner jeg en Hans som er 11 år og som er sønn av Peder Rastess og Elen Ericsd, og ut fra navngiving på den tiden skal han da hete Pedersen til etternavn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Fant en vielse i kirkebok for Lyngen. Tror det må være foreldrene til Malene Helene.Ungkar Hans Nielsen , Stubeng , 22 år og enke Marith Hansdatter 38 år , ibid. viet i 1820. Kunne ikke tyde vielsesdatoen.På Stubeng fantes det to Hans Nielsen i 1801. Alderen stemmer sånn noenlunde.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Rigmor Nilsen Øverli

Ja da blir det jo bingo og finne ut hvem av de som er riktig da.... siden det er så som så med nøyaktig alder og så videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.