Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#38397] Mari Syversdatter f. ca 1785 død 13.12.1856 Nord Fron Oppland

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Hei. Jeg leter etter hjemstedet/ foreldre til Mari Syversdatter f ca 1785 gift med Fredrik Østensen Snekkerstuen u Klevstad Kvam Nord Fron.11.06.1815 Fron. Det står en notat under giftet seg : Helbredet Sell Annex? Finner en kandidat i 1801 tellingen Lunde Vågå? Takknemlig for svar. Mona

Gjest Gunvor Tofte

Jeg tror Mari er født som Syver Loftsgårds (Syver Larsen n. Loftsgård) barn i 1784. Syver s. Loftsgård (Tordsen)får også en datter Mari samme år, men jeg tror det er hun som dør i 1789. Syver Larsen er gift med Anne Eriksd. n. Tho, og har sønnene Lars ( Buflåten), Erik ( Løland), Syver , Ole og Iver. Alle bor på Ulvolden i 1801, så nær som Erik og Mari som er tjenere i ø. Bu. Syver Syversen blir hetende Helreden el. Halreden, en plass u. n. Loftsgård, ved Svelstad. Bygdevekter Syver Syversen Halreden dør 30.04.1829, 48 år.

Gjest Gunvor Tofte

Hei igjen. Det står ( Helbreden i Sells Annex )i kirkeboka, har cd-en fra Fron Historielag. det betyr nok at hun har bodd på Helreden el. Halreden hun også. Jakob Loftsgård kalte dette for ' Heillreo'. Det var en plass hvor de hadde hestene i helde.Hilsen Gunvor.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.