Gå til innhold
Arkivverket

[#38436] Söker min farfars mor och far

Gjest Carola Svensson
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Holmestrand er 30 min fra Tønsberg. i fra om du vil ha bilder av Tønsberg fra tiden de bodde der. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Finner en Karl født i Vänersborg. Men han er født 16 Januar 1873. Å hans fulle navn er Karl August Hjalmar? Finnes ingen annen kandidat. Hans foreldre er Johan H E Svedberg og Nann S K Holter med adresse Blomma. Justina finnes heller ikke i kirkeboken i Valbo Ryr. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik

Hei.I Sveriges befolkning 1890 finner jeg en Justina Amalia f.1879.Hun er født i Long,Skaraborgs län,Västergøtland.Bor sammen med mor og to yngre søstre.Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Johansson f. Johansson, Justina AmaliaRostvägen 30Död 4/9 1965.Kyrkobokförd i Vänersborg, Vänersborgs kn (Älvsborgs län, Västergötland).Född 16/6 1879 i Valbo-Ryr (Göteborgs och Bohus län, Dalsland).Änka (2/12 1943)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carola Svensson

Ni är otroligt duktiga. Jag har själv kollat upp Justina i Valbo-ryr men det fanns ingen där. Det finns en Justina med rätt datum i församlingen Torp som ligger jämnte Valbo-ryr men hon dör bara några år gammal.Min Justina Amalia dog på rostvägen i Vänersborg, hon bodde på tomten i en egen stuga hos sin son.Jag har också frågat hos församlingen där de ligger begravda efter födelseorterna och jag skulle få besked nästa vecka.Det är bara synd att informationen inte stämmer varken på Justina Amalia eller Karl. Så det är svårt att komma vidare.Troligtvis så flyttade någon eller några av Karls syskon med till Norge och någon stannade kvar. Jag ska försöka ta reda på det i kväll om det går.Carola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Johansson, ValfridRönnängen 460 20 Sjuntorp (Boendeadress 1 nov 1970)Död 8/6 1975.Kyrkobokförd (1971) i Fors, Trollhättans kn (Älvsborgs län, Västergötland). Mantalsskriven (1971) på samma ort.Född 2/2 1920 i Norge.Gift man (20/7 1947). ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carola Svensson

Jag undrar om det finns någon notering om vartifrån Justina kom när hon flyttade till Holmestrand samt när hon kom. Hon fanns ju i FT 1900 Holmestrand som tjänstepige.Karl Johan hade en syster med sig i Norge - Augusta Johansson vet ej när hon var född. Hon bosatte sig där och har ett barnbarn vid namn Anne Lise Drevdal (kan vara felstavat)i Norge.Carola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved vielsen 1/1 1912 i Trefoldighetskirken i Oslo vil det stå når de er født, hvor og fedrenes navn.Kanskje du skulle legge inn en ny forespørsel om akkurat det. Pass på at det står kirke og dato i overskiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.