Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#38551] Marte Jonsdatter

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Hvor kommer Marte fra? Hun er i følge folketellinga 1801 f ca 1749, gift med Hans Syversen og bosatt i Nordre Land. Kan ikke finne henne gift, men det må ha vært omkring 1779, da det første barnet ble døpt. Har lett i nærområdene og sjekket familysearch uten å finne noe bestemt.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/124050-38551-marte-jonsdatter/
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Sonja Fjellhaug

Tenkte jeg skulle plukke opp en gammel tråd for å se om det var mulig å finne ut mer. Jeg har sett i bygdeboka for Land uten å bli noe klokere. Det eneste er at hun må være født utenfor Land. Mellom 1779 og 1790 får hun 6 barn, (bygdeboka nevner bare 4, blant annet sønnen Jonas som er min stamfar. På Familysearch finner jeg ett par som stemmer bra med tiden de får barn: Hans Syversen og Marte Jonsdtr gift 8.2.1776 i Kragerø, Telemark. Vet noen noe om dette paret, så de eventuelt kan utelukkes?

Gjest Kirsti Rye

Hei.Jeg kjenner ikke til disse folkene, men i Kragerø blir Anne Maria døpt 3 mai 1780, så da er det vel to forskjellige familier med samme navn?Kildeinformasjon: Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. 2 (1767-1802), Fødte og døpte 1781, side 47. Permanent sidelenke: Lenke

Gjest Kirsti Rye

Finner også Jørgen i 1776 Kildeinformasjon: Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. 2 (1767-1802), Fødte og døpte 1776, side 42. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7835&idx_id=7835&uid=ny&idx_side=-31>Lenkeog Mette 1 mai 1777 Kildeinformasjon: Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. 2 (1767-1802), Fødte og døpte 1777, side 43. Permanent sidelenke:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.