Gå til innhold
Arkivverket

[#38690] Oline Pettersen fra Fredrikstad

Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Petttersen

Hei,prøver igjen,er det noen som kan hjelpe meg med dette.Hilsen Bjørn Pettersen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei,etter og ha studert dette en stund tror jeg det er som Gunn skriver i innlegg nr,17.Tror det er Laura Emilie Eliasd som er rett person,noen som sitter på kirkeboka i Halden rundt 1880,da jeg tror hun giftet seg deromkring,disse to fikk sitt første barn som jeg tror er riktig i 1882(Elise Pauline).Håper noen kan hjelpe meg videre her.Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei ! Dette er funnet i Halden kirkebok, bok 11, side 59, nr. 43, film 465. Elise Pauline født: 22 (eller12) februar 1882 i Halden. døpt: 10 april 1882 i Halden. far: Hans Marinius Petersen.(født i 1859) mor: Laura Olsen.(født i 1861) foreldrenes bosted: Damhaugen. faddere: Marie Olsen, Sofie Magdalena Olsen, barnets fader og Oskar Olsen. Dette var foreldrenes første barn. foreldrene ble gift i desember 1881. Jeg har sett etter ekteskapet i Halden, men de er ikke gift der som jeg kan se. Dette tyder vel på at Laura Olsen ikke er fra Halden, og at de har giftet seg der hun er fra.Mvh. Arild Oliver Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ! Jeg tittet litt i kirkebøkene for Halden igjen, og der fant jeg Laura Elisabeth som født. Laura Elisabeth født: 21 mai 1861 i Halden. døpt: 23 juni 1861 i Halden. far: Elias Olsen. mor: Anne Marie Svendsdatter. faddere: Marte Jensdatter, Nella Jensdatter, Nils Olaves Olsen og Hans Jensen. Halden kirkebok, bok 7, side 55, nr. 83, film No. 182.Som du ser så heter faren: Elias Olsen, og derfor er Laura kalt for både Laura Olsen - Laura Elisabeth Eliasdatter etc.Håper du kommer litt videre nå.Mvh. Arild Oliver Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Arild og tusen takk for hjelpen,kan hende dem giftet seg i Berg prgj ?,Da det ser ut som Elias og kona kom derfra,du har hjulpet meg en del videre så jeg får takke deg nok en gang for hjelpen.Mvh. Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ! Ja det vet jeg. Damhaugen er i Halden. I innlegg nr. 10 står det Bakkegaden, og dette er på Damhaugen. Damhaugen ligger tett inntil Os kirkegård og ikke så langt fra Saugbruksforeningen. De ligger sentralt i Halden.Hilsen Arild Oliver Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.