Gå til innhold
Arkivverket

[#39131] Johan Johannessen

Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Marit.Ja, slik tenker jeg også....men Johansen kan jo fort bli Johannessen da!!FT1900 som du henviser til er jo også en god kandidat til Johan sin far. I sitt ekteskap med Eline Kristoffersdatter får han altså Jørgen f. 5/5, dpt.: 23/7 1882. Johannes er da Husmand på Tjerneeie. Johannes er født 1850 og Eline f.1859.Kan ikke finne dette paret gift hverken i Ringsaker eller Veldre??Hadde håpet at Jørgen skulle være født før ekteskap for da ville det stått om han hadde barn før Jørgen, men det håpet brast dessverre...Vet snart ikke hva jeg skal tro om denne NÅLA jeg!!Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei Lillian Jeg har fått tilsendt masse informasjon fra min kilde og i den siste jeg har fått fant jeg at Johannes Johannessen født 1850 og Eline Kristoffersdatter født 1857/59 giftet seg 18/4-1876 i Ringsaker kirke. Fikk sitt første barn Marte Johannesdatter født 10 sep 1876. Sitt andre barn Even Johannessen, født 28 mai 1878 i Simenstadeie, Veldre. En sønn til Kristian Johannessen, født 26 des 1884 i Kvarbergeie øvre ikke sammen med foreldrene i 1900. Kan du finne noe ved datteren Martes fødsel om noe barn denne Johannes har fra før?Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Marit.Det hender det går litt fort i svingene, beklager at jeg ikke så den vielsen - den er på nederste siden helt til venstre på Kortet så jeg har vel ikke dratt langt nok tilbake - var absolutt ikke meningen. Den ser ut til å passe 'innmari' godt og den da!! Har du fått alt som står i den vielsen? Han er 26 og hun er 19 år!!Tror ikke det vil stå noe i dåpen til det første barnet så lenge foreldrene var gift før fødselen, men....ikke umulig!! Nei,det er ingen anmerkning i den dåpen.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei Lillian. Kan jeg sende deg informasjonen jeg har fått på mail til deg slik at du kan se hva som står om disse personer? Blir så mye å legge ut her. Bruker du mailadressen som ligger på DIS?Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.