Gå til innhold
Arkivverket

[#39220] Judith av Flandern i norske slektstavler

Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Waage

Hei alle gode debattdeltakere: Jeg er litt vonbroten, fordi ingen syrlige kommentarer kom om Harald Hårfagre og Karl den store. Gange Rolf kan heller ikke verifiseres i historie-skriftene. Jeg har lest at Gange Rolf kanskje kan være dansk, tysk eller tilogmed fransk. Hans navn 'der nede' er Rollo. Mange mannspersoner het Rollo på den tid , har jeg lest. Hvem vet hvem som er hvem? Vettuge kommentarer utbes. mvh, Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hermundsson Vigerust

Jeg tviler på at noen som kunne være kompetent til å vurdere Gangerolvs slektshistorie, er deltagere i Brukerforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Jan Waage: Jeg og andre i denne debatten har gjentatte ganger gitt deg lenker til Stewart Baldwins 'Henry Project' der han kartlegger forfedrene til Kong Henry II av England.Også Rollo aka Gange-Rolv er med her, grundig utredet: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Waage

Det er Judith av Flandern saken dreier seg om. Jeg velger å stoppe slektstreet ved Judith av Flandern (1030/36-1093) gift med Welf IV. Den eldre del av historien er svært diskutabel. Det synes også Ragnvald Mørejarl, Gange Rolf, Harald Hårfagre, Karl den Store, og kanskje også Judith selv, å være. Jeg har skrevet ut og lest mange skriv og dette synes å være den akseptable status av i dag. Jeg takker Frank H. Johansen og andre for å ha hjulpet meg fram. mvh, Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Svein Tislevoll

Har lest på siden her og mener at mange av debattantene er for skarpe i kommentarene til hverandre, hva med å være mer vennlige mot hverandre ?V.h. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.