Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#39220] Judith av Flandern i norske slektstavler

Recommended Posts

Gjest Jan Waage

Hei alle gode debattdeltakere: Jeg er litt vonbroten, fordi ingen syrlige kommentarer kom om Harald Hårfagre og Karl den store. Gange Rolf kan heller ikke verifiseres i historie-skriftene. Jeg har lest at Gange Rolf kanskje kan være dansk, tysk eller tilogmed fransk. Hans navn 'der nede' er Rollo. Mange mannspersoner het Rollo på den tid , har jeg lest. Hvem vet hvem som er hvem? Vettuge kommentarer utbes. mvh, Jan.

Gjest Frank H. Johansen

Jan Waage: Jeg og andre i denne debatten har gjentatte ganger gitt deg lenker til Stewart Baldwins 'Henry Project' der han kartlegger forfedrene til Kong Henry II av England.Også Rollo aka Gange-Rolv er med her, grundig utredet: Lenke

Gjest Jan Waage

Det er Judith av Flandern saken dreier seg om. Jeg velger å stoppe slektstreet ved Judith av Flandern (1030/36-1093) gift med Welf IV. Den eldre del av historien er svært diskutabel. Det synes også Ragnvald Mørejarl, Gange Rolf, Harald Hårfagre, Karl den Store, og kanskje også Judith selv, å være. Jeg har skrevet ut og lest mange skriv og dette synes å være den akseptable status av i dag. Jeg takker Frank H. Johansen og andre for å ha hjulpet meg fram. mvh, Jan.

• 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.