Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#39433] Hva skjedde med familien Eriksen i Bergen?

Recommended Posts

Gjest Vivian Jakobsen

Mads Eriksen f ca 1811 i Holmedal og Barbro S Knudsdatter f ca 1822 giftet seg i Korskirken i Bergen 1851 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1816&gardpostnr=1941&merk=1941#ovre>LenkeMads er oppgitt å være fra Holmedal, og jeg mener at dette er hans flytting til Bergen LenkeDe får en sønn før de gifter seg: Knud Ingebrigt i 1847 LenkeCarl Marthin 1851 Lenke 1853 Julius Nicolai LenkeLars Andreas i 1854 LenkeMathilde Bernhardine 1857 LenkeJeg finner ikke noen av foreldrene folketellinger eller begravelser i Bergen. Jeg tror jeg har funnet tre av barna: Knut er i Kvæfjord, Troms i 1865 Lenke og 1875 i Flakstad i Lofoten LenkeCarl Martin er i Bergen LenkeLars er i Manger?

Gjest Vivian Jakobsen

Hei Berit!Der har vi jo fedrene deres! Tenkte ikke på å bruke familysearch. Veldig bra!!Da er vel dette Barbro sin dåp 1821 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=doep1816&gardpostnr=966&merk=966#ovre>Lenke Faren er her Knut Knutsen Skarboe og mora er Ingebor Hansd.Her er vielsen deres.

Gjest Vivian Jakobsen

Det kan være han. Har kommet fram til at det som er/var Holmedal ligger i dagens Fjaler i Sogn.PÅ flyttinga hans (lenke i mitt første innlegg) står det at han var født 1811 i Holmedal. Buttedal er vel gården han bodde på.

Gjest Arne Solås

Hei Vivian - det er vel ikke helt rett å si at Holmedal ligger i Fjaler, men kommunen skiftet navn i 1911 fra Ytre Holmedal til Fjaler. Tettstedet Holmedal tilhører nå (etter 1990) Askvoll kommune. Men gården Buttedal ligger i dagens Fjaler kommune i Sunnfjord, S&Fj. fylke.Mvh. Arne.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.