Gå til innhold
Arkivverket

[#39915] Hans johnson født 1864 I Rindal

Gjest Brit Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Marion Røen

- og her er de også: FamilySearch� International Genealogical Index v5.0 North America Search Results | Download | Pedigree Hans J. Lie Male Family Event(s): Birth: Christening: Death: Burial: Parents: Father: Johan Lie Family Mother: Anne K. Lie Marriages: Spouse: Ella H. Loe Family Marriage: 16 OCT 1886 , Eau Claire, Wisconsin Source Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: I007804 Film

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

- enda en liten kommentar: Som du ser, stemmer det at Eli/Ellas foreldre er Marit Hansdatter og Hansjørgen Jacobsen som jeg fant tidligere (22). Eli/Ella er oppgitt å være 20 år ved utvandringa, mens hun vel var 4 år eldre. Hans derimot, ser ut til å ha lagt til et par år til alderen sin da han emigrerte...Da skulle vel familien være 'kartlagt' til om med Almas fødsel.mvh Aud M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nerbu

mener du her Aud, at Hans sine foreldre ; Jon Pedersen er blitt til Johan og Ane Hansdtr er blitt til Anne K 'over there' ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Synes det er mye som tyder på det, ja. Jeg finner i alle fall ingen bedre kandidater.Jeg tar alle forbehold om registreringer i FS som KAN inneholde feil; ellers er det svært mye som stemmer i denne saken.Både Hans J. og Eli Loe drar til Eau Claire, blir gift der som Hans J. Lie og Ella H.Loe i 1886 og får en datter, Alma, 18. des. 1889.Brit har jo også ment at Hans ble gift med ei fra Losgrenda og at de fikk en datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Andersen

Jeg er også spent på hva som kommer ut av dette.Fikk de bare denne dattera tro.Det har vært forsøkt å lete etter dem for flere år siden også uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Brit Kanskje du skulle legge inn en ny etterlysning; det er flere som har abonnement på Ancestry og er veldige hjelpsomme og dyktige her på dette forumet. Du kan lage en ny overskrift som viser at du leter etter en familie i USA og legge inn de opplysningene som er kommet fram her - eller evt. lage en lenke hit.Mulig jeg kan få hjelp av slekta i Eau Claire også, men jeg tror familien Lee kan ha flyttet derfra. Jeg har ikke funnet Hans eller Ellas dødsfall i Eau Claire (hvor forresten 20 % av befolkningen er av norsk opprinnelse).mvh Aud M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nerbu

Jeg skjønner at det må trening til for å søke i disse basene. Tenk alle de mulighetene for omskrivning et norsk navn kan gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Andersen

Ja,det er ikke enkelt når man har så få opplysninger .Prøvde å søke selv igår,men det er jo så mange som har samme navn.Det er ikke sikkert at det er noen etterkommere heller,så vi får se hva vi gjør videre,men takk for all hjelp iallefall.Dette er en nøtt som er vanskelig å knekke likedan som de to andre innleggene som jeg har lagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

I have news for you ! - pr email fra slekta i USA: I 1900 bor familien i Chippewa County, ikke langt fra Eau Claire:Hans Lee, født mai 1864, arbeider på sagbruk, kom til USA for 18 år sidenElla Lee, født desember 1862, kom til USA for 15 år sidenAlma, født desember 1889 - på skolen (har en dårlig kopi fra Ancestry som jeg måtte være snar å skrive ut før den forsvant)- og sammen med dem bor Hans Loe, født juli 1817 og kona Mari, født april 1824 - de har vært i USA i 6 år. Det forklarer hvorfor jeg ikke finner familien til Hansjørgen Jakobsen i bygdeboka, tenker jeg !Alma arbeider på sykehuset i Eau Claire i 1910, men da bor ikke foreldrene i området lenger. Dette bare må være riktig familie, ikke sant ? Men noen flere barn enn Alma var det altså ikke i 1900...bare 'mother og father in Law' som bodde sammen med dem.mvh Aud M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Min slektning i USA som kan lese norsk og følger med hva som skrives her, har sendt meg ny mail. I 1900-tellingen står det at Ella har født 3 barn, men bare 1 (Alma) lever i 1900. Det klarte ikke jeg å lese på den utskriften jeg tok. mvh Aud M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Andersen

Alle opplysninger mottas med takk.Både navn og evt.hvis det skal være igjen noen etterkommere og kanskje bilder.Kanskje vi får vite når de døde også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Jeg fant Hans Jorgen Loe, død 16. sept. 1900, begravet 18. sept. - 82 år gammel - Our Savior Church, Stanley, Chippewa Co. - men jeg fant ingen Lee, heller ikke Mari Loe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.