Gå til innhold
Arkivverket

[#40175] Frants Anderson f.1874, Åbyholm, Sverige, Kristiania 1900

Gjest Tommy Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lene Hagen

Takk Hanne, det hadde jeg faktisk oversett. Da er jo det sikkert at faren hadde det navnet. Det første man blir blind på ....... Beklager det. Men, det er vrient å finne far i Sverige.Jeg går ut fra at det er ukjent eller usikkert hvor han er fra og når han er født. Hellet kan jo nå være større på Anbytarforum, tror dere ikke det ? Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Er nok enig med deg Anne Lene. Kan være lettere å komme videre med Tommy sine mistanker på nr 21Olsson, Anders Hemmansägarson (ogift man)f. 25/6 1856 i Silbodal, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 19/10 1878 från Årjäng, Silbodal, Värmlands län (Värmland) till Ås, Akershus fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 352Emibas emigrationsakt: Silbodal S 1878 034Onormerade namnformer:Destinationsland: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

På Anders Olsson står det vel Silbodal, Värmland. Det ligger jo i Årjäng kommune.Kan det rett og slett stå jordbruger på hans far ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Har forsøkt å se litt på den Anders Olsson født 25/6-1856.Han bor hjemme hos sine foreldre i Årjäng. I 1873 flytter han til Långserud. Så er det tilbake og hjem til foreldrene igjen. Det nevnes ingen sønn heller ikke at han har blitt far. Han bodde hos foreldrene sine når han reiste til Norge.Han var arbeidsledig en periode. Nå ligger jo ikke Silbodal og Sillhøvda i nærheten av hverandre, men det bør jo kanskje ikke bety noe. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Tommy Paulsen

Tusen takk for flere forsøk til alle! Dette var ikke enkelt. Jeg prøver på anbytarforum med det som har kommet fram! Nok en gang tusen takk! Mvh Tommy Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.