Gå til innhold
Arkivverket

[#40318] Hvem var fam Dvorsky ?

Gjest Heidi Anita Nyhus Bjaaland
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Sandblost

Anna kunne dermed være mor til de tre andre (Rosa, Sara og Jeanette). Synes at kvinnen lengst til høyre ser eldre ut enn de øvrige. Legger også merke til at hun er den eneste som har ringer i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Stordalen Henriksen

Ved søk i telefonkatalogen finner man en mann i Drammen som heter Kallmann, og en kvinne i Bodø som heter det samme.4 personer ved navnet Dworsky bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Anita Nyhus Bjaaland

Eg har forsøkt å ringe til alle som heiter Dworsky i Oslo, men eg har ikkje klart å få kontakt med nokon av dei.Nå har eg prata med mor mi på telefon, og ho har sitte og lest på ein god del av postkorta som blei sendt til Margit Steinsrud.Veldig mange av postkorta er sendt til Margit c/o Dvorsky, Deichmannsgt 5, Christiania.Sara har sendt postkort til Margit, på Nes, Telemarken, Gvarv 13/5- 07Rosa har sendt kort til Margit 26/12- 05 og ønsker godt nytt år 06. Dette postkortet er sendt til adr Dvorsky.Sara har sendtt kort til Margit 23/12- 05 med ønske om god jul.Frå Rosa 24/12-06 til Margit med ønske om god jul og godt nytt år 07.frå Rosa 26/6-07 til Margit. Men da er avsenderadr. Markvn 61, oppgang 1, Christiania.Frå din Rosa til Margit, eit postkort sendt 2/7- 07. (Margit døde 28/6- 07)Anna Kallmann har også sendt mange postkort til margit, og Anna har tydlegvis vært ute og reist ein god del.Til Margit sendt i frå Brooklyn N.Y. c/o Dvorsky, frå din kusine Anna Kallmann.Til Margit sendt i frå King Edward street i Hull, England, frå Anna Kallmann.Til Margit sendt i frå Lauve first villas regent Street, Hull 29/8- 06 frå Anna Kallmann. Ho skriv at ho skal tilbake til Afrika i Oktober.Til Margit frå box 4763 Johannesburg i desember 06 frå Anna Kallmann Alt dette betyr at Rosa,Sara og Anna har vore i live i 1907.Dette er det eg har funne ut så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Lena Berg Nordli

Du skal stikke på biblioteket, og låne Jo Benkows bok: 'Fra Synagogen til Løvebakken'.I denne boka skriver han om sitt liv og virke, og om sin familiebakgrunn. Deriblandt slektskapet til fam. Dworsky. Det var også tette bånd til England, USA og Skottland. Det var også samme slekt Dworsky i Trondheim som i Oslo.Synes også du skal ta kontakt med det mosaiske trossamfunn i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idar Loe

Prøv også boken: Jødene i Trondheim. Forf. Jon Reitan. Utgitt i 2005 på Tapir forlag. ISBN 82-519-2004-2. Finnes den ikke på lokalbiblioteket kan den helt sikkert fjernlånes fra Trondheim. Lykke tilIdar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.