Gå til innhold
Arkivverket

[#40728] Bernt Olson Hagen, Granite Falls, Minnesota. Etterkomarar?

Gjest Alf Strand
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

US Census 1930:Oscar Hagen, 35 år, 'house carpenter', gift med Lina Hagen, 34 år. GIft siden de var 23 og 22 år. Barn: Leland A. sønn 11 år, Alvhilda G. datter 10 år, Willard O. sønn 7 år, Donald E. sønn 5 år, Alice C. 3 år, Luella W. 4 mnd. De bor i Echo, Yellow Medicine.Norman Hagen, 42 år, farmer, gift med Nellie H. 37 år. Gift siden de var 24 og 19 år. Barn: Noran sønn 14 år, Cleo Ann datter 8 år. Peter O. Hagen 90 år bor sammen med de.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Glemte å skrive (innlegg 26) at Norman Hagen bor i Stony Run, Yellow Medicine, MN i 1930.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Strand

Tusen takk til Helga og Hanne Line som har funne fram så mange opplysningar til meg. Her er veldig mykje interessant. Mine opplysningar har gått ut på at Peder Hagen var gift med Ellen. Det var dei to som var tilbake i Noreg i 1910. Men slik eg les utskriftene av folketeljingane i 1900 og 1910, er det broren Bernt som er gift med Ellen. Då er det altså ikkje ekteparet Hagen som besøkjer gamlelandet i 1910, men Peder Hagen og svigerinna Ellen. Eller er det eg som har misforstått?Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Gisle Hersvik

Alf / Hanne Line,Er Oscar i innlegg (26) sonen til Peder?Innlegg (25): Den edlste Oscar er vel sonen til Kornelius, mens den yngste er Peder sin son, men det stemmer ikkje heilt med alderen oppgitt i Census?- Kven var kona til Peder? Carena Nelson = Kari Nilsdtr. ?- Bernt var gift 2 ggr. - første gongen med ###???### og andre gongen ca. 1893 med Elen Marie Johannedtr (Pollen)?- Var Kornelius gift 2 ggr. også? Først med Isabella f. ca. 1842 og deretter ca. 1876 med Ingeborg, f. 1835? MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Gisle Hersvik

Alf,Her følger ein oppsummering av det eg har fått lagt inn i slektsprogrammet mitt når det gjeld dei 3 brødrene. Men dei hadde vel også ei søster Johanne, f. 1824, som drog til Amerika 19.5.1881 (frå Bergen). Ho var ugift.Har du noko meir opplysningar?

bilete10125.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.