Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#41001] Bine Jonsdatter

Gjest Else-A. J. Lillefuhr

Recommended Posts

Gjest Else-A. J. Lillefuhr

Bine Jonsdatter får et barn, Sivert Larsen født 04.02.1805, Falstad, Nord-Trøndelag med Lars Sivertsen,født 17.05.1784, Verdal, Nord-Trøndelag.Lars Sivertsen gifter seg med Anna Johannesdatter, født 1787 Holtet, Skogn 06.09.1810.Hvem var Bine Jonsdatter?? Ved dåpen står det Finsvigen....Kan noen hjelpe??

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/126482-41001-bine-jonsdatter/
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har prøvd å se i bygdeboka for Ekne etter 1801, og det er ingen Bine Jonsdatter ført Falstad eller Finsvik i passende alder for å få barn i 1805. Hvis du får tak i bygdeboka for før 1801, så kanskje hun kan være nevnt der. Det er bind 2 a eller 2b av Skogn Historie.

Gjest Anne Lise Hovdal

Jon Larsen Finsvik kan være den Jon Larsen som var i Finsvik vestre i 1801 ifølge Skogn Historie band 6. Han var 27 år i 1801. Han var gift med Guri Pedersdatter.Jons far Lars Jonsen var 81 år og gift med Sigrid Larsdatter på 55 år. De hadde også sønnen Lars som var 23 år.I Finsvik østre finner jeg Golla Jacobsdatter 24 år i 1801, og det kan være den Gullov Jacobsdatter som var fadder i 1801. Hennes mor var Marithe Larsdatter som var 57 år i 1801. Westnesvald finner jeg ikke hverken på Ekne eller i Markabygda. Golla hadde en bror som het Lars Jacobsen. og var 23 år i 1801.

Gjest Odd Brede

Her er nok dåpen til Sivert - morens navn er oppgitt til Anne Jonsdr :Sivert MaleEvent(s): Birth: Christening: 24 FEB 1805 Skogn, Nord Trondelag, NorwayParents: Father: Lars Sivertsen Mother: Anne JonsdrMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

• 3 måneder senere...
  • 4 år senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Du var ikke helt heldig med lenken her Else, så jeg prøver meg:Trøndelag fylke, Alstadhaug i Skogn, Ministerialbok nr. 717A02 /1 (1783-1809), Fødte og døpte 1805, side 167. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16392&idx_id=16392&uid=ny&idx_side=-163>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg tror det er fordi den første svingen på A'en er veldig svak, men du ser nederst at han har begynt å skrive bokstaven slik som i Alstahaug kirke lenger ned på siden. (Jeg legger inn bilde.)Streken tversover A'en er laget i en bue ned til starten på den første n'en, (og ser ut som en S som lener seg bakover)Jeg håper dette hjelper. :-)

bilete10911.jpg

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.