Gå til innhold
Arkivverket

[#43706] Wiggers/Leopoldus – Lübeck/Amsterdam/Christiania 1600-tallet

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nermo

Tusen takk, Geir, for utfyllende svar. Jeg er enig i at det er synd at Finne-Grønn tilsynelatende har tatt nokså lett på kronologien i denne sammenhengen ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Du går forøvrig ikke inn på muligheten (antydet av meg) for at Willumb Wiggers bare var halvbror av Barbara og Adelgunde (med elles far). (Willumb ser for meg ut til å være ca.20 år eldre enn søstrene). Er dette utelukket ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I (9) bekrefter jeg denne muligheten som du allerede da hadde antydet. Dette er stadig mulig, men det er ikke sikkert aldersforskjellen er på langt nær så stor som 20 år - litt avhengig av det endelige slektsforhold. Uansett er ingen dører lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

De hadde mange barn (ble viet i Christiania i 'huset' Vor Frelsers menighet 16.04.1750), de første i Oslo, senere på Bragernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Hei Geir!Jeg håper ikke du har glemt mitt innlegg nr. 44893. Innlegget har nok en begrenset interesse og faller fort ut av topp 50 så jeg håper på støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.