Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#44069] Tjenesten er nede

Recommended Posts

Gjest Bent Vangli

Hei. I dag har det vært et forferdelig trykk på serverene. Kirkebokserveren har virkelig slitt. Med det store påtrykket har jeg jobbet intenst for å bedre ytelsen, og nå i ettermiddag ser det ut som jeg fikk til et gjennombrudd. Ytelsen spratt opp flere hakk og ser nå ut til i hovedsak å ta unna trafikken. Det jeg ikke har fått testet ennå er hvor stabilt det er blitt. Til det trengs det rett og slett litt tid. :-) Mvh Bent

Gjest Geir Thorud

På tross av at det har vært litt problemer i julesvingen synes jeg dette går ganske bra, spesielt når vi kan anta at Bent og andre bruker av egen fritid for å overvåke og pleie systemet. Det er ikke så mange år siden mobiltelefon-nettene hadde store problemer på nyttårsaften, og det hang ved i flere år - det er dyrt å investere i kapasitet som bare brukes en dag eller to i året. Det er heller ikke lett å forutsi hva potensielt nesten 5 millioner nordmenn kan finne på i en mørk vinterkveld - vel, i alle fall kanskje over 10.000 slektsforskere.

• 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Britt Rahman

Har ikke fått opp en eneste kirkebokside (ulike områder i Norge) de siste 1-2 timer. Kan det skyldes stor pågang etterat Digitalarkivet ble utnevnt til årets side hos Family Tree Magazine montro? Har iallfall ikke opplevd noe lignende på evig lang tid!!Mvh Britt Rahman

• 2 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.