Gå til innhold
Arkivverket

[#44490] Hans Johan Fredriksen, Hadsel -- hans foreldre ?

Gjest Harald Skogli
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Skogli

Johan, den yngste av Johan Andor's barn bor på Brenna. Du mente kanskje den nestyngste ? Min mailadr.: oladalen@hotmail.comHarald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Takk igjenn for svar Arnvid. Går litt surr i navn,når jeg må ta ut av husken.Så Anniken Christiansdtr.mor til Marte Pedersdtr.(far Peder Larsen)ble senere gift med Per hesteskjærers far Johannes Pedersen?Det har gått meg hus forbi.hmmm. Det må jo ha vært etter 1806.Så vi har 2 Anders hesteskjærer i samme områder før 1800.Står aldri etternavn på han.Inntressant.Og stakkars Anniken ble gravlagt langt fra sine. Hun må ha vært på besøk til sønnen oppe i Skjervø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Sjølv om det er litt tilbake i tid, så er det likevel opphavet til Hans Johan f 1854, og eg legg difor litt meir til om dette opphavet: Johannes Pedersen hesteskjerar (far til Per hesteskjerar) vart ein gamal mann og hadde, etter det eg kan sjå, fire koner. Den første var Anna Kristiansdatter som var mor til dei fleste borna hans, m a den såkalla Per hesteskjerar, mannen til Kari med kjeften (Peder) og Nikolai, far til Anniken Nikolaidatter over her, og visstnok 6-7 til. Så fekk han enka (etter Nils Nilsen) Anniken Kristiansdatter frå ca 1812 til ho døydde i 1823. Deretter vart han i 1824 gift med Berit Nikolaidatter, enka etter Jakob Børresen. Men så frå 1828 ser han ut til å ha reist med ei kvinne som heitte Anna Andersdatter. Vennleg helsing Arnvid L. PS: Nå må eg ta ein pause for å gjera det eg eigentleg bør gjera. Men det har vore hyggeleg så lenge det har stått på i denne debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.