Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#45095] Hjelp til å tyde fødested i kirkebok.

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Eg er enig med deg viss du tek forbehold om at vi så langt berre har indisiar. For å vere sikker, bør du finne eit skifte etter Sven eller Anne. Finst det forresten bygdebok for området? I så fall kan du kanskje få eit dødsår eller to å gå ut frå.

Gjest Oddbjørn Johannessen

Svenn Torjussen kalles - jf. innlegg 2 her:Lenke - nedre Halland ved vielsen i 1800. Kan da likevel det gårdsnavnet (H..land) som er oppgitt når Anne Svendsdtr. gifter seg med Ingebrigt Andersen være en forvanskning/misforståelse/feiskrift av Halland?

Gjest Mette Værnes

Hei RuneDet er mulig du har funnet dette sjøl, men her har du ihvertfall Svend og Anne med datteren Olaug i 1801 tellinga på gården Raaen. Rett ovenfor dem i tellinga, er foreldrene og en søster til Anne innført: Lenke Hei fra Mette

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen til alle.Jeg har vært uten bredbåndstilkobling noen dager, og har av den grunn ikke kunnet følge debatten. Etter å ha studert vielsen med nye briller og lupe, er jeg tilbøyelig til å være enig i at det står Halland.Dermed faller brikkene på plass. Mvh. Rune Thorstensen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.