Gå til innhold
Arkivverket

[#46095] S&F: Johannes Olsson Vallestad (ca 1756-1801)

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk for flere opplysninger-:)Jo, som du ser står det Skagen, og _det_ lurer jeg på. Skulle gjerne ha sett den kirkeboka.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Kjellaug - tar litt om foreldrene til Lovise Bendiksdatter g. m. Johannes Mortensen Løfall.Under bruk 3 på Årberg:Bendik Sørensen f. 1778 på Årberg, d. 1849 på Årberg. Gift 1807 Med Helena Olsdatter f. 1788 på Årbergsbotnen. 8 felles barn.Bendiks foreldre:Synneva Iversdatter f. ca. 1754, d. 1840 på Årberg. Gift 1774 med Søren Olsen f. ca. 1752 på Årbergsbotnen, d. 1842 på Årberg. 10 barn.Synnevas foreldre:Iver Iversen f. ca. 1715, d. 1785 på Årbergsbotnen. Gift med Brite Nilsdatter f. ca. 1714, d. 1777 på Årberg. Synneva nevnt som eneste barn. Under bruk 1 på Årbergsbotnen:Søren Olsens foreldre:Ole Iversen d. 1755. Gift 1. med enken Synneva Olsdatter, d. ca. 1746. Gift 2. med Anna Nilsdatter f. ca. 1716, d. 1785 på Årbergsbotnen. Synneva var tidligere g. m. Nils Olsen. Anna blir senere g. m. Ole Olsen Årbergsbotnen. 4 barn er nevnt etter Ole Iversen i ekt. med Anna Nilsdtr.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det var da godt å få klarhet i det da!Du må bare spørre om det er noe du lurer på i Gaular, så skal jeg hjelpe så langt jeg kan.mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.