Gå til innhold
Arkivverket

[#46577] Hastighet på datamaskin.

Gjest Thorbjørn Granlund.
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg søkte på svigermors telefonnr. og fikk som svar at det var for langt. Har målt hos to andre leverandører som har oppgitt 6015 meter, så de opererer med 6000 meter som absolutt øvre grense, og det har jeg forøvrig skrevet i et tidligere innlegg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Hvis en kabel er full eller det av andre grunner er teknisk umulig på nåværende tidspunkt er vankelig å får frem en ADSL linje, kan det være mulig å kompensere dette i noen tilfeller med ny teknikk. Men ny teknikk koster penger og ingen nettleverandør er villig til å legge ut 100.tusenvis kroner for en kunde. Hvis flere kunder i samme område imidlertid melder sin interesse, kan det også være at nett leverandøren er villig til å investere. Tross alt er dette butikk og ikke veledighet.Så i tilfeller hvor det er 'trangt' med plassen for ADSL mm, går flere sammen og meld interessen for ADSL. Dette er helt uavhengig av hvem som skal levere selve ADSL. Det er ofte noen andre enn de som bygger kabelnettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei Reidar. Joda, jeg leste dette, men dette gjelder vel fotrinnsvis Elverum ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Ragnar Oddløkken

Jeg vil anbefale deg å ringe til NextGenTel og høre om de kan levere Bredbånd Langdistanse hos deg, jeg tok selv kontakt med de for en stund siden og da sa de at de kunne levere her(over 6000m i linjelengde fra sentralen ifølge KapaksWeb), hvis ikke NGT kan levere der du bor burde du prøve et abbonement fra Telenor som heter Fri Internett hvor du betaler en fast pris i måneden for å koble deg opp med mobilen.http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Til informasjonLenken i nr (56) er det samme som jeg omtaler i nr (31). Mobilt bredbånd, men følger du lenken over (56) så får du litt grundigere informasjon om priser enn det jeg oppgav.mvhBjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.