Gå til innhold
Arkivverket

[#46697] Greåker/Østfold: Syver Pettersen (f. 1885) og Borghild f. Minge (f. 1888)

Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Jeg søker foreldrene til cellulosearbeider Syver Pettersen (f. 1885) fra Greåker/Glemminge (??). Han var gift med Borghild Minge (f. 1888), trolig fra Bergen.Er det noen som kjenner foreldrene til disse?Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

Gardsnamnet Minge finst i Tune, no i Sarpsborg kommune. Så dersom det ikkje er noko anna som peikar mot Bergen, ville eg søkje vidare i Sarpsborg-distriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Sikkert riktig. Ser likevel at Family Search (uten å stoler så mye på det) har Syver Torstensen og ellen Maria Pedersdtr. som foreldre.Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Den som leter den finner, er det ikke så?Tune/Tune nr 34, viede. 10. aug 1884LenkePeters far: Syver Torstensen (FS hadde rett) Andreas far: Johannes Johnsen.Begge ektefellene født i Greaker, så da går det vel an å finne dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk for at du hjelper meg avgårde, Eva Helene.Jeg er ikke lokalkjent i området, og må vel ha litt tydingshjelp. Vet noen hva som er Andreas fødested? Utne?Hvilket yrke står det at Syver Torstensen hadde?Og hva står bak den ene av forloverne Theodor?Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

nr 11: Ser ut som en forkortelse samt samme, tydet det som samme som over - Greaker -Syvers yrke er tomtearbeider.Teodor heter OpstadmoBåde Andrea og hennes far har ført Graalum etter navnene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk igjen for din store hjelp.Finner du også noe i kirkeboka om Syver Torstensen og Ellen Maria Petersdtr.? Når de er født og døde, f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Petter Olsen overtok den nordre delen av Vestereng. Petter var gift med Maria Henriksdatter og de fikk døtrene Ellen Maria 1829 og Inger i 1834. Petter hadde en bror, Elias som kjøpte søndre halvdel i 1830.(Tune gårshistorie)Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Petter Olsen overtok den nordre delen av Vestereng. Petter var gift med Maria Henriksdatter og de fikk døtrene Ellen Maria 1829 og Inger i 1834. Petter hadde en bror, Elias som kjøpte søndre halvdel i 1830.(Tune gårdshistorie)Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk, Rita.Slike opplysninger er meget gode å ha. Har du barna til Petter Syversen og Andrea Johannesdtr Graalum? Og til Syver Pettersen og Borghild Minge? Enn når de døde osv?Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Veldig bra.Foreldrene til Syver Torstensen het altså Torsten Knutsen og Johanne Svendsdtr. Vet vi noe om dem?Takk, Eva Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Kandidat til Tosten i 1801LenkeNoen kandidat for Johanna fant jeg ikke, men hun kan være født etter 1801Alle opplysningene jeg har funnet til deg er tilgjengelige på nettet, det gjelder bare å ha tålmodighet når en leter. Jeg har kun brukt det som ligger i øverste linje på Brukerforumet, folketellingene og de skannede kirkebøkene, disse var det ganske bra tilgang på for området.Det er bestandig en glede å kunne hjelpe noen som leter. Lærer mye av det selv også.Borghild Minge var en nøtt. Hun burde være i FT for 1900, men finner henne ikke. Har søkt på bare Minge, var 18 stk, men ingen ledetråd. Det spørs om hun ikke står med farsnavnet og at de har tatt Minge-navnet senere. Har du noen fødselsdatoer for ev. barn eller noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Tusen takk igjen.Den eneste sønnen jeg kjenner til at de hadde, var Knut Bjørge Pettersen, f. 10. febr. 1922. Nei, borghild Minge var en nøtt. Jeg har lett og lett og kommer ikke videre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.