Gå til innhold
Arkivverket

[#46697] Greåker/Østfold: Syver Pettersen (f. 1885) og Borghild f. Minge (f. 1888)

Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Helene Erntsen
LenkeFant han i Tune - Hannestad/Greåker. Men det hjalp ikke mye. Her står hun som Borghild Henriette f. Pettersen. Antagelig en feilskrift. Foreldrene er faddere, så det var ikke noe å hente der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk, Eva Helene.Nei, jeg ser jo at vi bare må stole på at hun het Pettersen og Minge. Og at hun hadde tilknytning til Sarpsborg og var født i 1888. Hadde vi kunnet finne noe om henne i denne regionen i 1888.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Jeg fant henne selv under Borge i 1888: Borghild Henriette Pettersen, f. 13. aug.Foreldre: sagarbeider Hans Martin Pettersen (f. 1859) og Olava Emilie Arnesdtr. (f. 1864). bopæl: Torp.Vi får komme oss videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Nå er vi godt i gang. Takk.Fant Olava Emilie døpt 22. mai 1864 med foreldre Arne Olsen Hvidsteen og Mina Olsdtr. Disse uten fødselsår.Men noen dåp for Hans Martin Pettersen fant jeg ikke under Borge. Det må stå andre steder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk igjen.Vi må altså til Skiptvet for å finne foreldrene til Arne Olsen og til Våler for å få has på Minas foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Har funnet giftermålet i Borge 18. des. 1887 mellom Hans Martin Pettersen (f. 29. jan. 1859) fra Våler og Olava Emilie Arnesdtr. Hvidsteen (f. 20. sept. 1864 fra Tune.Hans Martins far: Peter Mathisen. Olavas far: Arne Olsen Borgdalen.Skal vi gå videre sammen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Siden det kanskje har allmenn interesse, legger jeg også inn Hans Martins dåp 13. febr. 1859 der Hans Martins foreldre er Peter Mathisen og Helene Thorersdtr. Bjørketvetplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk. Får ikke frem lenkene, men det kan være trengsel på nettet - midlertidig.Har funnet giftermålet mellom Peter Mathisen Bjørketvetplass (f. 18289 og Helene Thorersdtr (f. 1835), begge Skiptvet.Fedrene til Peter og Helene er hhv: Mathis Jørgensen og Thorer Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Jeg glemte jo å si at jeg er interessert i stoff omkring personene Ole Christensen og Mari Torkildsdtr. Liverud, samt Ole Pedersen og Elen Marie Svendsdtr. Kinserødplass.Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Ekteskapet til Arne Olsens foreldre, nederst på siden.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=431&idx_id=431&uid=ny&idx_side=-200>LenkeNå er vi så langt tilbake at fedrenes navn ikke var ført opp. Dette gjør det vanskeligere å søke etter foreldrene. For Ole Christensens er det flere kandidater i FT 1801. For Marie (ikke Mari) Torkildsdatter var det enklere, hun bodde på Liverud i FT 1801.LenkeNå er vi også så langt bakover at den 'industrielle revulosjonen' ikke var så opmfattende og folk fleste bodde på gårder og husmannsplasser. Nå bør noen av personene kunne finnes i bygdebøker o.l. Bygdebøker er lett å fjernlåne fra ditt lokale bibliotek. For å finne hva som er tilgjengelig kan du sjekke med DIS sine genealogiske ressurserhttp://www.disnorge.no/Eller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.