Gå til innhold
Arkivverket

[#46816] Mangel i Askim Mini 6 1874-1881

Gjest Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Hei!Det er mulig dere kjenner til denne mangelen fra før. Imidlertid kunne jeg ikke finne den ved å gjøre et søk på 'Askim', så jeg håper det er greit at jeg trekker den frem.Dette er ikke en feil som ligger hos dere, men hos dem som i sin tid filmet kirkebøkene. Jeg forventer således på ingen måte at dere gjør noe med dette nå, men håper dere kanskje kan føre det på en 'å gjøre'-liste til siste finpuss.Saken er at det mangler et oppslag i filmingen. På oppslaget fol. 254b og 255a finner vi dødsfall nr. 1-15/1880. Neste bilde på filmen er oppslaget fol. 256b og 257a, med dødsfall nr. 33-48/1880.Siden det altså ikke er et enkelt blad som mangler på filmen, men et helt oppslag - og hivs 'andresider' finnes med - må det med andre ord være til stede i originalen, men bare ha blitt hoppet bukk over ved filming.Vennlig hilsen Marius Hellerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Warberg

Ja, denne siden er nok blitt 'hoppet bukk' over under filmingen. Under indekseringen av bøkene etter skanning av filmene vil mangler som dette bli fanget opp. Så denne var vi oppmerksom på. Som du vil se av andre innlegg vedr. sider som mangler i dette forumet skal vi senere overføre og publisere de manglende sidene. Men takk for tilbakemeldingen, oppfordringen til alle brukere er å melde ifra om tilsvarende. Det er ikke 100% gitt at de som indekserer vil fange opp absolutt alt. Flere par øyne ser gjerne bedre enn ett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.