Gjest Thorbjørn H. Thorsen Skrevet Februar 17, 2007 Del Skrevet Februar 17, 2007 Ja det høres riktig ut Jeg fant og disse var litt merkelig at begge blir gravlagt på samme dag, kanskje noe har skjedd?Thorbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ottar Eliassen Skrevet Februar 17, 2007 Del Skrevet Februar 17, 2007 Rune. Det er ikke skifte i 1837, men 1737. En annenting er at det ikke er skift etter disse i 1737. Feil i databasen for skifte?Ottar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rune Thorstensen Skrevet Februar 17, 2007 Del Skrevet Februar 17, 2007 Vedr. innlegg nr.15 skal selvsagt dødsåret være 1737, som også lenken viser til. Det er ikke skifte etter Steffen og Kari. Om du tenker på forespørselen jeg har lagt inn i Arkivforumet, så gjelder det en helt annen sak. Mvh. Rune Thorstensen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ottar Eliassen Skrevet Februar 17, 2007 Del Skrevet Februar 17, 2007 Ser det nå. Men for Skjold Skipreid er der et hull fra 1716 til 1756 i skifteregistret, hva det nå kommer seg av. Noen som har vert borti det?Ottar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nina Mastberg Skrevet Februar 17, 2007 Del Skrevet Februar 17, 2007 Kan bare bekrefte at det som Rune skriver i innlegg 24 stemmer overens med det som står under Fjellbirkeland i Fana bygdebok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arne Andersen Skrevet Februar 18, 2007 Del Skrevet Februar 18, 2007 Hei allesammen! Jeg vil litt tilbake til Anne Andersdatter og Stephen Torsen. Det ser nemlig ut til at Anne var gift og enke, før hun kom sammen med Stephen, hvis en skal tro Digitalarkivets oppføringer. De ble viet i 1782, men i 1780 fødte Anne deres 'uekte' barn Stephine. Anne var da enke og bodde på Wallem. Wallem lå ganske nær der sjøkrigsskolen ligger idag. Jeg kan imidlertid ikke finne den første vielsen hennes. Mvh. Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ottar Eliassen Skrevet Februar 18, 2007 Del Skrevet Februar 18, 2007 Har sett det samme, men legger ikke mye vekt på det, da det er lett å tilføye vist det er rett. Hvor kom så Anne Andersdatter fra? Det er jeg ikke helt sikker på enda. Noen som vet?Ottar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rune Thorstensen Skrevet Februar 18, 2007 Del Skrevet Februar 18, 2007 Dette har vært diskutert tidligere. LenkeResultatet vi kom frem til var at Anne (Johanne) Andersdtr. ble døpt på Indre Hope i Fana 13.01.1757 og foreldrene var Anders Olsen 01.03.1722 Fossheim i Jølster - 01.04.1790 Laksevågneset og hustru Trine (Cathrine) Endresdtr. 05.07.1721 Berg i Jølster -15.11.1789 Laksevågneset.Anders Olsen var sønn av Ole Olsen og Ragnhild Andersdtr. mens Trine var datter av Endre Olsen og Magnilde Nielsdtr. Mvh. Rune Thorstensen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ottar Eliassen Skrevet Februar 18, 2007 Del Skrevet Februar 18, 2007 Ja, der kom den på plass. Er det hun som er komfirmert her kansje?LenkeOttar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rune Thorstensen Skrevet Februar 18, 2007 Del Skrevet Februar 18, 2007 Ja, det er henne.Og her konfirmeres broren Rasmus [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=ASKOKONF&gardpostnr=407&merk=407#ovre>LenkeOg her søsteren Nicoline (Nicolaje) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts