Gå til innhold
Arkivverket

[#46888] Bergen m/omegn: Oskar Olai Halvorsen (f. 1893) og Karoline Westerberg (f. 1886)

Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Jeg må gi opp og be om hjelp. Har lett i kirkebøkene som ligger på nettet, men finner ikke giftermålet mellom Oskar Olai Halvorsen (f. 1893) og Karoline Westerberg (f. 1886).Disse var gift ca. 1917.Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Det kan jo hende at jeg har oversett noe, for jeg synes det er rart de ikke finnes. Jeg vet ikke hvor de bodde.Derimot vet jeg Oskar Olais far Olai Andreas Halvorsen (1854-1929) var gift 27. febr. 1893 i Sandvikens kirke med Elisabeth Martine Håkonsdtr. Solsvik (1861-1913). De finner jeg heller ikke, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

I en gammel perm jeg har fått levert, står det at både Olai Andreas og sønnen Oskar Olai var født på Nordre Lønborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Noen flere opplysninger er kommet nå:Giftermålet mellom Oskar Olai Halvorsen og Karoline Westerberg skjedde, i følge den gamle permen, 21. okt. 1917.Karoline var visstnok fra Varteig - vet ikke hvor det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk, Rune.Jeg blir litt imponert over hvor fort du vandrer rundt i Norge. Dette kan jeg ikke!Er det Anbytarforum jeg må hente opplysninger fra i Sverige (?) - for jeg er sikker på at de kom fra Bohuslän (det har vedkommende etterkommer nevnt at hun har hørt tidligere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Kan føye til at på en annen internettside kalles Marie for Stina Maja Nilsdtr. og at de hadde bosted på Moum (vet ikke hvor det er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her tror jeg vi har Johannes Vesterbergs innvandring til Østfold i 1875.Han var ugift da, kanskje han giftet seg i Østfold. Det ser ut som om Karoline er født i Varteig.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og her har du Karolines fødsel og dåp i Varteig 03.09- 10.10.1886, foreldre Skredder Johannes Vesterberg og Stina Marie Nilsdtr.Lenke Se post 13 nederst på siden. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her følger ekteskapet mellom Johannes Westerberg f. 24.03.1840 med far Andreas Westerberg og Stina Maja Nielsdtr. f.18.07.1842 med far Niels Johanson. De giftet seg i Borg i Østfold (hvor du finner gården Moum) 05.09.1875. Se post nr.22 øverst på siden. LenkeMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Nå er jeg for full fart i Sverige.Men hvem er foreldrene til Elisabeth Håkonsdtr. (1861-1913). Hun var altså gift 27. febr. 1893 i Sandviken kirke med Olai Andreas Halvorsen (1854-1929). Faren kan være Håkon Iversen (f. ca. 1835), men det har jeg ikke kunnet dokumentere.Er det noen som vet noe om dette? Jeg finner han ikke, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er ekteskapet mellom Haakon Iversen og Ragnilde Olsdtr. 26.10.1849 i Fjell. Haakon var født i 1825 og faren het Iver Andersen , mens Ragnilde var født i 1821 og faren het Ole Olsen. Lenke Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her finner du Haakon Iversen død og begravet.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=FJELL35&gardpostnr=1733&merk=1733#ovre>LenkeOg her er Ragnhild som enke i 1875 hos sin sønn Ivar Olai Haakonsen.Lenke Her tror jeg vi finner Haakon (Haaking) på gården Turøen i Manger i 1825 med foreldrene Iver Andersen og Johanne Haakingsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Hei Hermod angående svar til ditt innlegg 17, så trur eg at dette må skje etter at vi alle har slutta med slektsgransking i denne verden.De som Rune referer til er de riktige personer, alle disse er omtala i Fjell Bygdebok bind III, men det blir for omfattende å gå gjennom alle de ulike steder de var busett, for å skrive opp alle opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

God mor'n, god mor'n, e' du oppe ajllerede, som Trygve Hoff synger. Ja, for det første: Takk for alle opplysninger du rune finner fram. Det er kjempebra.Oddvar: Ja, men jeg tror ikke jeg vil møte alle heller. Det hadde vært et styr uten like. Tenk på hva alle hadde å fortelle oss. De ville sikkert rettet på noe av hva vi har skrevet også.Trodde jeg skulle finne Johanne under Manger , Bergen eller Bergen landdistrikt ved FT 1801, men der var hun ikke, etter hva jeg så. Jeg får fjernlåne Fjell bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk igjen, Rune. Det er så bra at du ikke glemmer meg.Så mange opplysninger som jeg har stor nytte av i mitt samlerarbeid. Jeg tar gjerne i mot flere, f.eks foreldrene til Anders Albrigtsen (f. 1745) og Anna Andersdtr. (f. 1761), samt Haagen Johannessen og Ane Dorthea Olsdtr. Finner du ut når Haagen og Ane Dorthea levde, er det meget bra.Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.