Gå til innhold
Arkivverket

[#47042] Flere navneregistre lagt ut på Internett

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Eivind Kinck

Jeg synes du og etterhvert dine nye medhjelpere gjøre en veldig nyttig jobb for oss andre, og jeg har allerede hatt god hjelp av personregistrene.En liten kommentar til Enebakk registerene: Sognepresten i Enebakk i denne perioden, Peder Kinck, oppga sine døpte og begravede barn som hhv 'min sønn' og 'min datter' uten angivelse av farsnavn. På et sted er dette angitt i personregisteret, mens på de øvrige står det åpent, men disse barna ble altså ikke født eller begravet med ukjent far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for tipset. Jeg begynte med å legge det inn, men ble avbrutt, og så glemte jeg det. Men det kan jeg fikse. Det er ikke med i den opprinnelige kildetro avskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Fortsettelse av 27. Egentlig skriver vi bare av de navnene som står i kirkeboken, men siden jeg har jobbet mye med Enebakk, vet jeg hva presten heter. Vi kommer ikke til å lete etter slike opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

KariHvordan vet jeg at ikke andre jobber med 'mine' kirkebøker, dersom jeg setter igang en registrering?Bømlo/Tysnes er områder, hvor jeg føler at det er så innfløkt med slekt at det hadde vært greit å ha alle i en liste og vurderer derfor om jeg skal gjøre en jobb der.Har du noen råd?Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

DEt er ingen som lager navneregistre for Bømlo/Tysnes, og din innsats vil være hjertlig velkommen. Send meg en e-post på navneregister@gmail.com så skal du få råd og den hjelp du trenger for å komme igang. Har du slekt i de kirkebøkene, får du mye igjen for arbeidet selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Kjell Halvorsen har registrert Grønland mini 1 1859-1861 Konfirmanter. Det er det siste fra Grønland i denne omgang. Han starter nå med konfirmanter fra Skedsmo i Akershus. http://nr-norge.blogspot.com/Vi trenger flere til å registrere. Er det noen som har lyst til å være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

De som vurderer å bidra har kanskje interesse av å få et begrep om hvor mye jobb det er å lage et slikt register.Det vil nok bla. avhenge av hvor kronglete skriften er, og hvor erfaren den som skal gjøre jobben er, men hvis man fokuserer på forholdsvis lettleste bøker - er det noen som kan si noe om hvor mange timer/kvelder man bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Geir,Har brukt denne regnfulle dagen til å registrere navneregister til 'KLOK A2 1893-1921 Fødde/Døpte for Solund'. Totalt 516 poster, der eg registrerte navn, fars fornavn, bustad, kjønn, årstal, side nr., post nr. og la inn permament sidelenke. Gjorde det mellom kl. 15 og 22 i dag, i tillegg til matlaging, TV-titting m.m. så eg antar at det kanskje tok ca. 3-4 timer, kanskje mindre. Forholdsvis enkel skrift, kun nokre få 'problemer'.MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Gisle, om du vil være med i vårt samarbeide så send meg en epost til navneregister@gmail.com. Da vil dine registre bli lenket opp mot vår hovedside, slik at interesserte brukere lettere kan finne ditt register. Jeg vil også skrive en melding på 'Hovedsiden' om at du har laget et reigster, og om du har startet på et nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.