Gå til innhold
Arkivverket

[#47042] Flere navneregistre lagt ut på Internett

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Takk Gisle.Jeg tror mange kan være redd for at en slik jobb er mye arbeid, men du har vist det motsatte. Å lage et slikt register kan hvem som helst som har en ledig kveld eller to lage.Håper noen ser nytten av register dugnaden og kan bruke et par kvelder på å lage et register istedenfor å jakte på slektning nummer tretusenfirehundreogtrettifem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Kjell Halvorsen har laget navneregister til Skedsmo KLOK 12 1855-1872 konfirmanter (1866-1872). Klokker boka er valgt fordi den gir bedre info om foreldrene enn ministerialboka.Han fortsetter med Skedsmo KLOK 13 1873-1882 Konfirmanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Kjell Halvorsen har laget navneregister til Skedsmo 1883-1891 Konfirmanter. Han har nå registrert 20 692 navn og topper listen over registreringer.Jeg har laget en samleoversikt over det som er lagt ut, med antall navn i registrene, samt en oversikt over registre under arbeid. Det er lagt ut 34 registre, og vi nærmer oss 50 000 navn totalt.Nye er merket med rødt og 'ny'.Du finner oss fortsatt her: http://nr-norge.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Ja, så rundet vi 50 000 navn før dagen var omme. En milepæl er nådd.Det var Tom Harald Dahl som sendte inn Hadsel 1880-1890 Konfirmanter (1880-1887.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Flere konfirmanter fra Kjell Halvorsen. Denne gang er det Skedsmo Skedsmo mini 14 1892-1901. Han fortsetter med konfirmanter 1902-1917 samme sted.Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

De siste registrene ble svært brede. Jeg har fått beskjed om at på noen skjermer er lenkene til kirkebok, utenfor skjermbildet. Problemet vil bli rettet opp. Ellers hadde det vært hyggelig å høre fra dere som har glede av Skiptvet-registrene. E-postadressen finnes i bloggen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Tom Harald Dahl har laget navneregister til Hadsel 1870–1875 Konfirmanter.Sommeren er kommet og det er snart ferietid. Men om noen blir lei av sol og uteliv og vil ha en stille stund for seg selv med PC og skannede kirkebøker, så fortsetter jeg å legge ut registre i hele sommer.Det kan jo komme noen regnværsdager også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Kjell Halvorsen har laget to nye navneregistre til konfirmanter i Skedsmo: Lørenskog 1903-1931 og Skedsmo 1912-1926. Han fortsetter med Skedsmo og tar vielser 1808-1814.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.