Gå til innhold
Arkivverket

[#47042] Flere navneregistre lagt ut på Internett

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Takk til Else Granum for navneregister til Åmot mini 5 Begravede menn og Åmot mini 4 1811-1814 Dåp.Vi har nå ved årskiftet lagt ut tilsammen 115 936 navn. Aktiviteten har gått noe ned, og vi trenger flere nye registratorer. Arbeidet er raskt og en trenger ikke spesielle datakunnskaper. Pensjonister som ikke lenger er i arbeid, vil kunne klare å lage et register på noen få dager. Lager du registre til de kirkebøkene du selv bruker, vil du få mye igjen til ditt eget slektsarbeid. Du får også god trening i å lese håndskrift.Ta kontakt med meg på navneregister@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Gro Berit Sternang for navneregister til Kviteseid mini I 7 1859-1881 og 1882-1903 mini I 8 vielser.Det tar litt tid å få opp informasjonen på bloggen for tiden. Håper det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Spaberg

Har registrert døpte tromsø 1817-1821 på min egen hjemmeside, sortert på fars etternavn.LenkeDriver også med å registrere konfirmasjoner for 1806-1821.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for navneregistre til:Sogn og Fjordane: Solund klok A2 1893-1921 Konfirmanter fra Gisle Hersvik ogNord-Trøndelag: Leka i Leka mini nr. 788A05 1902-1921 Konfirmanter fra Marianne Rasch Johnsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk til Kjell Halvorsen for navneregister til Grønland MINI 5 1869-1880 vielser (siste innførte år for vielser er 1877).Dette registeret er også sortert på etternavn.Mye av vårt materiale er sendt over til Digitalarkivet, og resten håper jeg at vi får sendt over i løpet av uken. Det har tatt litt tid med klargjøring av så mange filer.Det vil ta noe tid før Digitalarkivet får lastet opp alle disse filene. Derfor fortsetter vi også å legge ut filene på blogger inntil videre. Det har kommet endel kommentarer på søkesystemet, men slik jeg har forstått det, vil det bli forbedret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kari Thingvold

Takk til Kirsti Helene Arctander for navneregister til Buksnes klok nr. 881C04 1886-1899 Vielser.Jeg har laget navneregister til Stange mini 2 konfirmanter.Meldingen om at jeg hadde lagt ut navneregister til Løten mini 2 1731-1772 konfirmanter (fra 1736) hadde havnet under et av mine andre tema på Arkivforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Øivind H. Thingvold

Takk til Kjell Halvorsen som har laget navneregister til Oslo Hospital MINI 6 1881-1890 Du finner det her: http://nr-norge.blogspot.com/Det meste av det vi har laget av navneregistre er nå sendt inn til Digitalarkivet. Noe av det som er lagt ut på private Internettsider, er ikke sendt inn. Heller ikke registre som er, eller vil bli, fullregistrert i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hei, det går ikke så fort med meg. Jeg har kopiert 600 fødsler nå, men blir nok ikke ferdig med de siste åra før jeg drar på ferie fredag. Bare for å si at jeg ikke har lagt det på hylla (dette gjelder Samnanger fødte 1885-1901)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.