Gå til innhold
Arkivverket

[#47056] Hans Jacob Thorsager

Gjest Eivind Kinck
 Del

Recommended Posts

Gjest Eivind Kinck

Spisemester og overskjærer ved Kristiania Tukthus Hans Jacob Thorsager er her nevnt i kirkebok for Oslo Domkirke over døde og begravede fra 7. september 1779. (Lenke) Han døde imidlertid i 1788 så jeg antar at dette er en sønn ref. forkortelsen 'Joh: Fr: Aug:' Hva det forøvrig står skrevet er uleselig for meg. Jeg skulle derfor være takknemlig om noen klarer å tyde mer av dette, og i særdeleshet om det står noe om alder til avdøde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er en sønn, men hva som står etter barnets navn er ikke enkelt. Jeg ser ingen alder. For meg så ser det ut som 2. og tolv ........klokker, betalt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er nok ikke en sønn, men datteren Johanne Fridericha Augusta Thorsager som begraves med de to (2de) små og tolvklokken. Hun er også oppført som bisatt i Tukthuskirken 5 dager tidligere. (Ser du godt etter ser du at det står datter). Hun var da nesten 18 år gammel.Men jeg er interessert i Thorsager, så om jeg kunne få kontakt ( min e-post gkb-c2i.net med krøllalfa i midten ), ville det vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.