Gå til innhold
Arkivverket

[#47090] Torbjørn Johannesen f 1816 Eid og Anna Ørjansdtr f 1826 Holmedal, opphav?

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Han er trolig identisk. I mannskapsprotokollene står han også oppført, og jeg finner hans far i forbindelse med en datter (Lars 'søster) dåp i Rødøy, Helgeland. Søsteren er f 1759 og heter Aas(el). Interessant, men vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da er det aa finne ut om dette paret hadde en datter Aase. Hvem vet Örjan kan ha vært i militærtjeneste der oppe.Kanhende det er en idé å sette opp et nytt tema om dette paret slik at folk fra den kanten ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg har satt opp et nytt tema om Lars Jeremiassen.Det er ikke jeg som har funnet at Ørjan var i militærtjneste, men jeg stilte spørsmålet tidlig i debatten om han kunne være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Også CHRISTEN CHRISTENSEN GIERRØE og ANNE MARTHA RIIBER får en sønn LARS RIBER i 1771. Dette er også i Rødøy, Nordland. I mannskapsrullene nevnes Lars som svak, og han bor hjemme i 1801, men kan han ha fått en datter Aase(-l) i ungdommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

PÅ FS er nevnt en Lars Riber, Norderhov, Buskerud gm NN Knudsdtr i 1768. Finner en Lars Olsen og Inger Knudsdatter i 1801 med to hjemmeboende barn på 22 og 17 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.