Gå til innhold
Arkivverket

[#47189] Polititroppene i Sverige

Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Vet ikke om dette er det rette sted å spørre, men jeg prøver allikevel.Hvordan kan jeg finne ut hvilket kompani i polititroppene i Sverige min morfar og hans bror kom til etter at de måtte flykte til Sverige?Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Ifjor høst kom det ut ei bok som het 'Den glömda armén', skrevet av Anders Johansson (=%26_IN%3D1%26_tid%3D30%26usedb%3D0%26id%3D%3F[Rubrik]%3DDen+gl%F6mda+arm%E9n&menynr=3384"]Lenke). Boka handler om polititroppene, og Johansson spør bl.a. hva som gjorde oppsetningen av polititroppene mulig (il ys av Sveriges nøytralitet).Boka gir neppe direkte svar på ditt spørsmål, men den har kanskje gode henvisninger til aktuelle kilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Tusen takk til dere begge. Boken skal jeg prøve å få tak i. Det er så mange bøker om krigen ellers, men lite å hente om dette tema. Har snakket med en eldre mann som var i styrkene og han ville så gjerne vite hvilken kompani jeg var ute etter.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.