Gå til innhold
Arkivverket

[#47271] Åmli - Engvald Bakkane: Knut og Inger - eg leitar etter Knut

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard
 Del

Recommended Posts

Åmli brua og romantrilogien om Inger og Knut - er kanskje bygdas største stolthet. Inger Tallaksdatter Tverstøl (benåda) er begravd i Åmli 17 aug 1755 og er 85 år gamal. Dermed er ho plasert. Knut derimot er eldre - har leita etter hans død i kyrkjebok for Åmli - men kan ikkje finne han. Han døydde kanskje i fengsel (Arendal?) og blei vel begravd der - liktransport til Åmli var ikkje enkel den tid. Engvald Bakkane har dikta om desse to som blei dødsdømt - og livet som fredlause i 30 år. Inger var syster av Knut's avdøde hustru Herborg. Dermed etter dengongs lov var dei nærskylde. Dei to er jo verkelege personar som må vere beskrivne i domspapira. Eg er på ingen måte historiker - men hadde vore gildt å kunne plasere Knut i mi datafil. Inger har tolleg greie liner bakover til bl.a. 'Trollmannen' Eivind Telleivson Ramse. Obs Her må ein skille mellom dikt og dei verkelege modellane forfattaren har bygd på - . *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Limann

I 'Jol i Åmli' årgang 1997 har Arild Håkedal en artikkel som han har kalt 'I Inger og Knuts fotspor'. På s. 12 står følgende:'Seinare i same dokumentet går det fram at denne Gunnar [Knutson Gjermones] saman med Knut Knutson, truleg ein bror, hadde pantsatt noen myrar på Mjåvasstøyl til Gjøvland i 1684. Kanskje denne Knut er Knut Mjåvasstøyl?'Jeg følger opp Håkedals formodning om at denne Knut Knutson var bror til Gunnar Knutson Gjermones f. 1656 på Oland i Gjøvdal. Det er sannsynlig at Knut Knutson bodde i Sundet som var bruk under Gjermones.I alle fall er det et makeskifte mellom Knud Knudsen Sundet og Ommund Liølsen Giveland, dat 28/11-1694, tinglyst på Børtinghus 25/2-1695. Kan Knut Knutson ha flytta fra Sundet til Mjåvasstøyl i forbindelse med dette makeskiftet?Viser til Skifteprotokoll nr.4,fol. 212b Skifte etter Eivind Osmundsen Sundet 24/2 1714. Ved dette skiftet er referert til ovenfornevnte makeskifte.At Knut Knutson Sundet er identisk med Knut Knutson Mjåvasstøyl er bare en hypotese. Jeg har ikke lest makeskiftet tinglyst på Børtinghus 25/2 -1695.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inger's Knut er nøydd til å ha vore ein verkeleg person. Veldig gildt at det kjem innspel - her gjeld det igrunnen å tenke høgt. Fekk nettopp dette frå Ragnhild Salvesen gift Løhaugen ( Ragnhild er syskenbarn av forfattaren Engvald Bakkan - ): Om årstal og alder stemmer i 'Regnbogen i toreskya' veit eg ikkje, men dei siste sidene i boka har ein del data i så måte. Der står også at Knut og Inger sat i arresten i 'Stiftsstaden', Knut døde der og vart gravlagt på kyrkjegarden i Kristiansand, han kom i vigd jord. Helsing Ragnhild. *** Dette tilseier at Knut nok er gravlagd i Kristiansand - ein liktransport heilt til Åmli er vel utenkeleg.---Kan nokon hjelpe til å finne fram i dette *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Limann

Såvidt jeg forstår kom tiltalen i 1705 og dommen i 1735 eller 1736. Fins det en utskrift av dommen på Arkivet i Kristiansand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

*** oppfrisking ***Knut Knutson døydde nok i fengsel - mest sannsynleg Kristiansand - må vere i åra frå 1737 og utover. Han var mykje eldre enn Inger som blei benåda og fekk fleire år heime i Åmli - ho døydde som nevnt året 1755.Dykk vil vel sei dette er å tygge same grauten omatt - men her kjem stadig nye med god kunnskap om desse tidene.*** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.