Gjest Unn Helgesen Skrevet Februar 28, 2007 Del Skrevet Februar 28, 2007 HeiEn av mine forfedre skal ha fått en gate oppkallt etter seg. Jeg regner med at det er de ulike kommunene som gir gater navn. Er det noen som kan si noe om hvordan jeg skal kunne finne informasjon om bakgrunnen for at denne personen hat fått ei gate oppkallt etter seg, eventuellt om begrunnelse for navnesetting av gater. Er dette en kommunestyresak?Mvh Unn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lars Ove Wangensteen Skrevet Februar 28, 2007 Del Skrevet Februar 28, 2007 Det er nok den enkelte kommune som tar den avgjørelsen, og på hvilke grunnlag er nok individuellt. Om det er kommunestyret som avgjør det er nok riktig. Så ta kontakt med den kommunen det gjelder. De vil kunne svare deg.Lars Ove Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Unn Helgesen Skrevet Februar 28, 2007 Del Skrevet Februar 28, 2007 Takk Lars Ove.Dette er gamle Tjølling kommune, i dag en del av Larvik men regner da med at den nye storkommunen har tatt vare på det som ble gjort i de gamle i forbindelse med kommunesammenslåingen.Unn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts