Gå til innhold
Arkivverket

[#47278] Gatenavn

Gjest Unn Helgesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unn Helgesen

HeiEn av mine forfedre skal ha fått en gate oppkallt etter seg. Jeg regner med at det er de ulike kommunene som gir gater navn. Er det noen som kan si noe om hvordan jeg skal kunne finne informasjon om bakgrunnen for at denne personen hat fått ei gate oppkallt etter seg, eventuellt om begrunnelse for navnesetting av gater. Er dette en kommunestyresak?Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Det er nok den enkelte kommune som tar den avgjørelsen, og på hvilke grunnlag er nok individuellt. Om det er kommunestyret som avgjør det er nok riktig. Så ta kontakt med den kommunen det gjelder. De vil kunne svare deg.Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Takk Lars Ove.Dette er gamle Tjølling kommune, i dag en del av Larvik men regner da med at den nye storkommunen har tatt vare på det som ble gjort i de gamle i forbindelse med kommunesammenslåingen.Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.