Gå til innhold
Arkivverket

[#47279] I vilket fylke ligger Ås, norge

Gjest Mari Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Det er mange Daniel Olsen født mellom 1801 og 1865. Vet du ingen ting om hans alder ? Finns det ikke en husforhørslengd fra hvor han bodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Johansson

Berit, jag tror han ska vara född någon gång mellan 1830-1835 . Nä familjen var inte uppskrivna i någon husförhörs längd utan pojken karl johan vart införd 1862 i födelseboken när han föddes och då antecknade prästen i kanten namnet på orten i norge. Så jag vet inte vart de tog vägen sen de hade fått pojken i älgå. Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

De i forrige innlegg ble viet i Ås, Akershus.På FS har jeg funnet tilsvarende: Daniel Olsson f.4/3 1833 Karlanda Värmland, foreldre Olof Eriksson og Ingerd Halvandsdt. ble gift 10/4 1859 Karlanda med Britta Olsdotter f.21/2 1836 Elga Värmland død 6/9 1882, foreldre Olof Bengtsson og Karin Andersdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ble så ivrig at jeg glemte at Brittas far het O. Jørgensen. Hun står vel også oppført med Nordby som fødested. Så det jeg fant på FS er nok bare et utrolig sammentreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå er vel omtrent alle kirkebøker og tenkelige handlinger gjennomgått i Ås uten noe er funnet.Fant igjen Olaf Edvin bland innflytte svensker til Østfold Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vet du om Daniel og Britta brukte etternavnet Høg eller Høgdal i Sverige.Funnet muligens 3 barn født i Karlanda Värmland: Inga Marie f. 27/5 1864 -- Samuel f. 14/9 1867 -- og Karolina f. 13/10 1875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Johansson

Berit en stor ros till dig. Det stämmer att Högdal förekommer i efternamnet, för sonen Karl Johan har detta efternamn när han emigrerar till amerika med sin familj. Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.