Gå til innhold
Arkivverket

[#47377] Hjelp til tyding ved lysning - Henry Olai Hansen og Olga Birgitte Andersen

Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Se Lenke Lysningsdato 8 august Henry og Olga Kan noen hjelpe å tyde hennes fødested og dato? De gifter seg 28 okt 1821 i Sarpsborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Hvis jeg ikke tar alldeles feil, så skal du et godt stykke østover, til Kymmene län i Sørøst-Finland. Kymmene län (Kymenlaakso) finnes ikke lenger, men er slått sammen med nabolenene til Sødra Finlands Län. Faren var jo (nå avdød) sagarbeider, så dette høres ikke så urimelig ut. Kystområdene der var også svenskspråklige (blant annet finner du nå atomkraftverkene i Loviisa i dette området, og Borgå (Porvoo).) (Nå håper jeg at jeg ikke har lest det helt feil, og sender deg på vidotta, men jeg får ikke noe annet utav det.) Du kan jo søke etter konfirmasjonen 24.06.1909 for å sjekke det nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Takk Per Håkon, 'ser' at det stemmer når du sier det. Alltid vanskelig for ett utrent øye som mitt når jeg ikke klarer å koble vanskelige ord mot kjente ord. Bare bare ikke i stand til å finne noe område på K og deretter F.Klarer du (eller andre) å se hvor hun er konfirmert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Jeg tror ikke det står, det er bare henvist til betyg av 24/6 (s.d.) (som må bety 'se det'), sikkert en henvisning til en kopi han har, men som neppe finnes lenger, med mindre han har skrevet det inn i kirkeboka et sted, og det er nok usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Takk for svar. Har i all fall funnet denne konen som var ukjent for alle i familien (Se innlegg 40559)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.