Gå til innhold
Arkivverket

[#47503] Malena Johannesdatter Tveit, f. 1735, gift med Peder Baggeson Vågen/Y.Haugland

Gjest Arne Kjell Øverland
 Del

Recommended Posts

Hvem er Malena Johannesdatter Tveit datter til ?Det står at hun er fra Tveit på Os, (se Os band 3 side 718), og at foreldrene skal være Johannes Olson Tveit (1690-1630) og Anna Hansdatter Heggland (1691-??)Malena skal vistnok ha søskene Hans (f. 1723), Ola (f.1727), Johannes (f.1730) etter farens død, Herborg (f.1730), Marta (f. 1733) gift med Bagge Baggeson Lyssand som var bror til Malenas mann Peder Baggeson HauglandI OS boka står det at Marta og Malena ikke kan være barna til Johannes da han døde i 1730, men at det kanskje er fra Tveit i Strandvik eller Tveit i Fusa.Er det noen som har funnet riktig opphav til Marta og Malena Johannesdatter Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Terje Hatvik

Gjer vél og les lenke nr 40442 (Haugland i Os) i dette forumet om samme dame/samme emne, det kan kanskje vera nyttig.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Der var det mye interessant, men det er fremdeles ikke oppklart hvem som var far hennes: [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=40442&sok=Haugland%2C+Os&startnr=&antall=&spraak=n&nr=1&antinnlegg=10#anker>LenkeHun skulle være konfirmert i Os da og der finner jeg kun to med forskjellige variasjoner av Malene/Magdele ..Denne fra Lekven: Lenkeog denne fra Björndal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun kom fra Haalandsdalen, kan denne være en kandidat. Hun kom fra Tveitnes: LenkeDen fra Lekven fant jeg födt i 1727 og hun blir vel litt for gammel etter hva alderen er oppsatt i ft 1801 (71 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Kjellaug har heilt rett i at det ikkje er oppklart kvar søstrene Malene og Marta Johannesdøtre Tveit kom frå. Når eg i den andre lenka skreiv at det er sannsynleg at dei var frå Strandvik, så er det ut frå:A)Denne teorien vert lansert av forfattaren av bygdesoga for Os (som sjølv heitte Tveit, frå Tveit i Os)B) Vi veit at dei hoppa ikkje alltid meir enn 'så vidt over bekken etter vatn' på den tida. Difor er det òg sannsynleg at to brødre frå Strandvik fann seg to søstre frå same kyrkjesoknet.Om me ekskluderer Tveit i Os og Tveit i Samnanger, står me att med følgjande i gamle Ous prestegjeld: Tveit ved Holmefjord i Fusa sokn, Tveita (Tveito) og Tveitnes i Hålandsdalen; og Tveit og BårTveit sør for Baldersheim i Strandvik sokn. Personleg har eg mest tru på éin av dei to sistnemnde, men eg veit sjølvsagt ikkje.Elles vil eg gjerne få lov å peika på at dei to Johannessøstrene KAN ha kome frå to grannesokn kommunar) til Strandvik:Halvbrørne Peder ytre Haugland i Os (1702 - 1778) og Bagge jr . Lyssand i Os, (ca. 1715 - 1790), - dei er halvbrør, Bagge nedre Vågen var gift to gonger - hadde slekt i Strandebarm: Mor til Bagge Pederson n.Vågen (1671 - 1729) kom derfrå. Ho heitte Herborg Olsdtr. (1642 - 1708), og var frå Linga i Strandebarm. Ho vart gift med Peder Knutson n.Vågen (1632 - 1698); og dei vart då høvesvis farfar og farmor til Baggesønene Peder og Bagge jr.Det er Tveit i Strandebarm sokn også, og sokna grensar til Strandvik. Kan det tenkjast at søstrene Tveit kom frå Tveit i Mundheimsdalen?Eit anna alternativ er sjølvsagt Tveit på Tysnes. Denne Tveitgarden ligg ved Lukksundet, som skil Tysnes frå Strandvik (dvs. Fusa kommune). Og for å ta litt meir detaljert lokalgeografi: Garden nedre Vågen ligg i Lygrepollen som munnar ut i Bjørnafjorden rett nord for LukksundetEg vil med dette oppmoda om at de ikkje berre slår opp i bygdebøkene for Fusa, Hålandsdal og Strandvik, men gjerne sjekkar ut Tveit i Strandebarm og Tveit på Tysnes òg.Mvh., Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nok ingen enkel nött å knekke.Sjekket på FS, der fant jeg en Martha f. 20/12-1725: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500220350943&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkePå Tysnes er det en Malen Johansdtr 1728: LenkeEn annen i 1733: LenkeMen hvorvidt disse kom fra Tveit er tvilsomt.Det er og Tveit og Tveita på Stord.I 1701 ft finner vi flere John/Johanis/Johannes på forskjellige Tveitgarder i distriktet.Men han kan jo godt være födt vel etter 1701.I Kvinnherad er det en som er 5 år og en som er 14:LenkeLenkeI Strandvik en som er 15:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Kanskje eg bør leggja inn noko av det eg veit om 'Baggane' i nedre Vågen i Strandvik?:Gamle Bagge Pederson nedre Vågen (1671 - 1729) var son av Peder Knutson n.Vågen (1632 - 1698) og kona Herborg Olsdtr. Linga (1642 - 1708) frå Linga i Strandebarm. Far hennar Ole Fartegnson Linga vart visstnok kalla Ole Bagge.Bagge Pederson var først gift med Magdele Alvsdtr. Skår (1663 - 1709). Dei fekk borna:Peder (1702 - 1778) bygsla og busette seg på ytre Haugland i Os i 1730, og 2.kona hans var altså Malena Johannesdtr (ca. 1735 - 1812). Peder vart enkjemann i 1768, så han og Malena vart truleg gifte året etter.Alis (1704 - 1761) vart gift med Ingebrigt Kleppe i 1732 og busette seg på Uggdal i Tysnes.Bagge Pederson gifte seg oppatt i 1710 med Else Andersdtr. litle Dale frå Ølve (1671 - 1743?)Desse borna er nemnde (her er det rot i bygdeboka for Fusa & Strandvik. Mildt sagt uredigert):Jørgen, f. ca. 1712,d. 1766; overtok farsbruket i nedre Vågen etter faren Bagge. Han gifte seg i 1738 med Brita Torsteinsdtr. Nesbjørg frå Strandvik.Bagge, f.ca. 1715, d.1790, vart busett på Lyssand i Os frå 1754. Gift 1754 med Malena Johannesdtr. Tveit (1733 - 1784)Fartei(g)n, f. ca 1717, først på Skutlabròtet i Strandvik frå 1739 då han gifte seg, seinare busett i Ølve, Kvinnherad.Ingeborg, f. 1719, levde i 1743 (då det var skifte etter mora?). Dødsår ukjend.Herborg, f.1720, d.1781. I 1750 vart ho gift med Eivind Olson Hetleflåten(- floten) i Os og budde der. Då ho vart enkje i 1770 ser det ut til at ho og borna flytta til broren Bagge på Lyssand.Inger, f.1724, vart 'besvangret' av sambygdingen Lars H. Aakre i 1757, budde på Teiga i Strandvik i 1762. Bygdeboka nemner ikkje dødsåret hennar.Håpar dette kan vera til hjelp.I innlegg (4) her påstår Kjellaug at Malena Johannesdtr. var konfirmert i Os. Kvar har du det frå, kvar fann du det? Dersom dét er rett bør det forenkla leitinga. Eg har IKKJE funne ho mellom konfirmerte i Ous prestegjeld.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda! Jeg påstod det ikke-:) Jeg mente at dersom hun var födt i Os prestegjeld, burde hun og være konfirmert der. Men, som sagt, hun kan være konfirmert seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

.... Ja, eller at ho (Malena/Magdele) kan vera konfirmert i til dømes Strandebarm eller på Tysnes.I databasen 'Vigde i Os 1669 - 1808' finn vi mellom anna ut at 'Uk Per Baggesen Waagen' gifte seg med pige Guro Larsdatter Sørstrønen den 7. januar 1734 i Os, og at den meir tilårskomne 'enkemand Peder Baggesen Yttre Hougland' gifte seg med pige Malena Johannisdatter Tveit den 1. juli 1770 i Os kyrkje.Broren 'UK S. Bagge Baggesen Waagen' vart gift med 'pige Marte Johannisdatter Tveit' den 29. desember 1754 i Strandvik(!) kyrkje.Kan dette siste vera ein indikasjon på at både brud- og brudgom kom frå gardar i Strandvik sokn??At 'Baggane' er frå nedre Vågen i Strandvik, den er grei - men, når Bagge Baggesen med gard på Lyssand i Os (1 km frå Os kyrkje) gifter seg i Strandvik, så må det då tyda eitt eller anna? Eller er eg heilt på villspor her, Kjellaug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

I bygdesoga finn eg på den nemde garden Tveit på Tysnes, ein Johannes Nilson Tveit,(ca. 1701-ca. 1743)g. 1722 i Kv.herad m. Herborg Eliasdtr. Hamarhaug, (ca. 1700-1763) Dette paret hadde borna:Anna 1723-ca.1758. Ho var gift og budde på Tveit.Marta ca. 1727, levde i 1749Mari f. d. 1729Herborg 1730, levde i 1748Malena 1733, levde i 1749Navna er jo der, men det kan vel bli vanskeleg å prova at det er nettopp dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Noen av de navnene som er nevnt i innlegg (1) finner jeg igjen i kirkebøker for Kvinnherad. Der finner jeg også en Malene døpt 18. mars 1735, faren heter Johan Olsen Haterstad. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11551&idx_id=11551&uid=ny&idx_side=-104>Lenke Hans: døpt 28. februar 1724, far Johan Olsen Onerim Lenke En Ole døpt 12. juni 1725: Lenke Herborg: døpt oktober 1730, far Johans Tvedt af Onerims sogn: Lenke og så en Marithe, døpt palmesøndag 1726, også med far Johans Tvedt fra Tysnes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg startet debatten må jeg si tusen takk til dere som er med, dette er spennende.I innlegg (8) sier Terje følgende om Jørgen.Jørgen, f. ca. 1712,d. 1766; overtok farsbruket i nedre Vågen etter faren Bagge. Han gifte seg i 1738 med Brita Torsteinsdtr. Nesbjørg frå Strandvik.Hvor har du dødsårets hans fra ??Jeg har i mine notater følgende fra bygdeboka for FUSA s. 585.At han skal være gift i 1738 med en Brita Torsteinsdatter Nesbjørg, og at han i 1767 er gift igjen med Guro Larsdatter Berge.Fra bygdeboka på Tysnes bind 1 side 361, har jeg også at han er gift i 1820 med Marta Knutsdatter LandaHar jeg noe feil her, eller er det feil i bygdebøkene. Jeg ser nå at han skal være over 100 år ved 3. giftet dersom dette er korrekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne være interessant å se på navna til eventuelle barn både til Marta og Malene her, kanskje de kunne gi en pekepinn?På FS er det en lett blanding av barn fra Os og Fitjar til par med disse navna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til Arne Kjell i innlegg (14):Det kan godt vera at eg har skrive av feil frå Fusasoga, og at året 1766 gjeld den første kona til Jørgen og ikkje Jørgen sjølv. Og i så fall anar eg ikkje kor tid han døydde. At Jørgen vart gift for 3. gang då han var nær 110 år gammal, er nok berre tull og tøys, og helst eit utslag av manglande korrekturlesing. Slikt finn vi diverre ein god del av i bygdebøkene.I innlegg (15) etterlyser Kjellaug namn på borna til søstrene Malena og Marte Johannesdøtre:Malena sine born med Peder Baggesen (gift 1770): Johannes, f. 1771, Guro, f. 1776, pluss eit-to born som døydde unge som bygdesoga for Os ikkje nemner namnet på. Guro er oppattkalla etter Peder si første kone.Marta sine born med Bagge Baggesen (gift 1754): Magdela, f. 1757, og Johannes, f. 1766. Eit barn døydde tidleg, bygdeboka nemner ikkje namn.Mødrene til Peder og Bagge var høvesvis Magdele og Else. Peder sine foreldre vart oppattkalla i kullet han hadde med den første kona si, Guro. Dersom eg då skal gissa på kva mor til søstrene Marta og Malena heitte, så landar eg på ei Magdele/Malena som altså var gift med ein Johannes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Eg har no prøvd å konsultera FS for detaljar vedkomande familiane til brørne Peder og Bagge Baggesøner Waagen (nedre Vågen), og som alltid er dette ei selsom oppleving. Ein må tunga rett i munnen for det skal godt gjerast å vita at Bagge Baggesen Lyssand i Os, på Voss eller på Fitjar (!) faktisk er same mannen. Det fordi det berre finst Lyssand i Os, ikkje på dei to andre stadene. Det same gjeld storebroren Peder Baggesen på ytre Haugland som også stadig vekk vert feilført under Fitjar, faktisk eit heilt anna prestegjeld.Kor vidt Bagge Baggesen Lyssand er fødd kring 1715 eller til dømes i 1723 (som bygdeboka for Os hevdar), er eit òpe spørsmål. Då er det større semje om at han gifte seg med Marta Johannesdtr Tveit i 1754 og at han bygsla eit gardsbruk på Lyssand same året. I innlegg (16) ovanfor sitérer eg bygdesoga for Os som nemner i alt tre -3- born på Lyssand. Men på FS fann eg fem -5-:Magdele/Malene Baggesdotter fødd 1757 er grei. Ho døyr i 1809 på indre Haugland i Os Men etter henne kjem desse:Bagge Baggesen fødd 20. februar 1759, dødsår ukjend, kan hende nokre få år etter?Peder Baggesen, fødd 16. februar 1761, døypt 17. april 1761 og død 10 mai 1774 i Os.Johannes Baggesen, fødd 28 april 1764, død ??Johannes Baggesen, fødd 11. oktober 1766, død 1809 på Lyssand (vart gardbrukar etter faren).Så her ser ein altså at paret Bagge og Marta hadde i alle høve tre born som døydde tidleg.Ein anna pussig divergens gjeld den alt omtala Jørgen Baggesen i nedre Vågen (sjå innlegg 8, 14 og 16). I følgje FS er han fødd i 1706, mor hans heitte 'Maddele Alfsdtr' og han vart gift 23. oktober 1737 med Brita Torsteinsdtr. Men FS hevdar samstundes òg at same Jørgen Baggesen var fødd ti år seinare, at mora hans var Else Andersdtr., og at han gifte seg med nemnde Brita Torsteinsdtr 23. oktober 1738(!); altså året etter.Det er heilt innlysande at minst éi av opplysningane er heilt feil, kan hende er det feil i begge. Litt sunn skepsis til FS er høgst påkravd i dette høvet. Men Jørgen er uansett irrelevant vedkomande jakta på opphavet til søstrene Marta og Malena.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Sundøy 3, Os Soga, band II, s. 445: 'Peder Jens. Fugleberg frå Kvinnherad, f. 1726. G. 1754 med Johanna Andersdtr. Store Dale frå Kvinnherad f. 1724, død 1760. g. II med Herborg Johannesdtr. Tveit, f. 1730. Born: Jens f. 1757, Johannes f. 1763, d. ung, Johanna f. 1764. I 1764 flutte Peder frå Sundøy, men me veit ikkje kvar det vart av dei.'Denne Herborg er vel kanskje søster til Marte og Malene - Bagge Baggesen Lyssand var fadder til Johanna i 1764.Til (17): Jørgen Baggesen Waagen var konfirmert i Hålandsdalen i 1737 Lenke , og gift i Strandvik i 1738, fant det siste i de scannede kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel den Herborg Johannesdtr som gifter seg her: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=OSVIGDE&gardpostnr=2236&merk=2236#ovre>LenkeMarthe Johannesdtr gifter se her i Strandvig: Lenke Malene Johannesdtr gifter seg her: Lenke Jeg finner en Hans Johannesen Tveit konfirmert i Os, en Ole Johannesen og en Johannes Johannesen: LenkeLenkeLenkeKan det være brödre? Det er og en Nils Johannesen fra Nortvet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

I innlegg (18) her synest eg Lars underbyggjer det han er inne på i innlegg (13) om at Herborg, Malena og Marta var søstre. At Bagge Baggesen Lyssand var fadder på dotter til Herborg Johannesdtr. på Sundøy; er ein sterk indikator på at Bagge var svoger til Herborg. Og dette er nok same søskenflokken på Tveit på Tysnes som Elin nemner i innlegg (12) her.Jau, eg trur vi er komne litt nærare, men det er for tidleg å slå fast noko. Kanskje nokon bør finna ut om Peder Baggesen ytre Haugland eller broren Bagge Baggesen Lyssand var fadder på borna til til denne Anna Johannesdtr. som vart gift og buande på Tveit i Onarheim sokn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem ble den Anna Johannisdtr gift med? Det er flere ved det navnet under gifte på Tysnes og det står ikke alltid gard for brura dessverre.Er det denne fra Onarheim kanskje som ble gift med Jon Hansen Leite? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

Anne Johannesdtr.Tveit,(1723-ca 1758) vart gift i 1745 med Haldor Knutson Baugland,Kv.herad (1720-67) Lenke To born nemde, Johannes, f 1748, levde i 1858, og Knut f. 1753, levde i 1758.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I innlegg (22) i lenka står det Sessionsbevilling i kirkeboka. Er det noen som vet hva det betyr ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.