Gå til innhold
Arkivverket

[#47503] Malena Johannesdatter Tveit, f. 1735, gift med Peder Baggeson Vågen/Y.Haugland

Gjest Arne Kjell Øverland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjell Øverland

Har prøvd og tyde det men, det er vanskelig: Det står kanskje:et drengebarn kaldst Johanes af foreldre Haldor Knutson (??? utydelig) og Anna Johansdtr: Vidner (?)Lars og (utydelig?)(utydelig?)Herborg ??dtr. og Martha (?) Omundsdatter (?)Mye utydelig her, kanskje noen andre har løsningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

For Knut synest jeg det står som vitner: Jens Hovland, Lars og Nils Tuedt, Ragnilla Hovland og Herbor Tuedt.Men jeg er langtfra sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Ser ut som Lars, Nils og Herbor er vitner også for Johannes, i tillegg mener jeg det står Malene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Eg refererer til Kjellaug sine innlegg 29, 30 og 31 i denne tråden, og svarar i same rekkefølgje:Fadrane til Johannes Pederson på ytre Haugland i Os er, slik eg forstår det, desse: Arne Olsøn yttre Houland, Willum Olsøn ib. (dvs. ytre Haugland), Engel Gulbrandsen Balls., Anna Halvorsdr. yttre Houland, Anna Olsd. ib. Med unnatak av Engel som kanskje er frå Balleseim (Baldersheim) i Strandvik, så er dei andre naboane til Peder Baggesen og Malene Johannesdotter.Fadrane til Guri (Guro) Pedersdotter lés eg slik: Jørgen (Nilsson ytre) Moberg, Ole Vincentsen Houland, Marta Pedersdr. ib. (Houland), Marta Johannissen Lyssand og Brithe Dirichsd. Særvold.Det understreka namnet Johannes står eigentleg for seg sjølv, og slik eg tolkar det er dette ein tvillingbror til Guri. Dersom dét er rett hadde Peder og malena to gutar med namnet Johannes, men det er ikkje usannsynleg, og var heller ikkje uvanleg. Jørgen Moberg er svigerson til Peder, gift med ei dotter fra 1. ekteskap, Brita Særvold er søster til ein annan svigerson, Marta Johannessen Lyssand er - som vi veit - svigerinna, og dei to andre fadrane er grannar på Haugland.Bagge Pedersen og Marta på Lyssand sin son Johannes hadde desse fadrane i 1766:Askaut Jørgensen Lyssand, Anders Olsøn Houe, Lars Magneson Bøe, Kari Houe og Brite (Engelsdtr. Lyssand). Askaut og Brita er næraste naboane på Lyssand, dei andre fadrane frå grannegardane Bø og Hauge. NB: Det står LySSand, ikkje Lysland, ikkje kyrkjeboka.Med unnatak av ovanfor nemnde Engel Gulbrandsen (kanskje Balleseim?) har finn eg att alle dei andre i band III av bygdesoga for Os.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Eg gløymde å leggja ein liten og kan hende uvesentleg detalj: Nemleg at ovanfor omtala Brita Engelsdatter Lyssand, f. 1735; kom i frå øvre Vågen i Strandvik. Og dét er nabogarden til nedre Vågen, der Bagge-brørne var frå. Bagge Baggesen og Brita Engelsdtr. har truleg kjend kvarandre før dei hamna på kvar sitt gardsbruk på Lyssand i Os.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Er det nokon som har koma noko vidare i saka? Tveit på Tysnes ser no ut til å vera den sterkaste kandidaten til opphavssatd for søstrene Johannesdatter, men ein kan vel ikkje konkludera med noko som helst enno.I innlegg (17) her skreiv eg at i FS finn eg fleire born av Bagge Baggesen og Marta Johannesdtr. på Lyssand enn dei to som bygdesoga for Os nemner.Prøvde no å finna igjen den guten eg fann flest data på i dei skanna kyrkjebøkene, altså Peder Baggesen f. 1761, d. 1774. Men det var negativt, eg fann ingen Peder Baggesen Lyssand. Men eg kan ha oversett han. Eller det er feil i FS. Eller at eg rett og slett gjorde feil i avskrifta frå FS. Ikkje veit eg -.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Kopiert over fra tema 40442, Haugland i Os: 'Ingebjørg Romulslie, Trondheim, 7.8.2007 10:54 (17) Ved skifte etter Magdele Alvsdt. er det kun mannen og datteren Alles som arver. Ergo må Peder Baggeson være sønn av Elsa Andersdt. litle Dale (Litledale?) og født ca. 1711. Det kan naturligvis også ha vært en Peder f. 1702 som døde før 1709. Noen som vet noe om Elsa Andersdt?'Mora til Peder Baggeson y.Haugland (fødd i n.Vågen) kan altså vera Elsa, ikkje Magdele Alvsdtr. I så fall levde Peder y.Haugland frå ca. 1711 til 1778, og at Peder f.1702 døydde før mor si i 1709. Eller er det andre måtar å tolka dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Terje Hatvik

Er det nokon som har kome litt vidare i denne saka? Det ser vel ut til at Tveit i Onarheim sokn på Tysnes er den mest sannsynlege opphavsstaden for søstrene Tveit, men heilt sikre er vi vel ikkje enno? Rekkjefølgje-, namn- og tal på søskenflokken frå nedre Vågen, dvs. Baggane, ser ikkje ut til å bringa oss nærare ei løysing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har leita rundt i kirkebökene, men ingenting nytt er funnet. jeg er enig med deg at det ser ut for at de kom fra Tysnes, hadde vi funnet et skifte..mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Eg veit ikkje om det betyr noko, men dersom ein ser nøye etter på garden Lyssand i FT 1801 for Ous, så finn ein faktisk ut at gamle Bagge Baggesen (nemnd i innlegg 8, 10, 16, 17 og 32 her) var høgst oppegåande då. Dette då trass i at forfattaren av bygdesoga 'avvliva' han alt i 1790. Her er han med kone nummer 2:3046 Bagge Baggesen Mand 77 Begge i 2det ægteskab Husbondens fader og stif moder M 3047 Mari Samsonsdtr Hans kone 74 Begge i 2det ægteskab Husbondens fader og stif moderBygdesoga indikerar at kona overtok gardsdrifta på Lyssand kring 1790, så det kan jo vera at Bagge blei sjuk eller vart utsett for ei ulukke då? Sonen Johannes Baggesen (nemnd i innlegg 16, 17 og 32 i denne tråden) overtek garden i 1792.I alle fall får vi konstantera at Bagge blei registrert i folketeljinga i 1801, om lag elleve år etter sin påståtte død (og dermed slo han vel Jesus med god margin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du jammen rett i: LenkeFår si som Mark Twain sa 'Ryktet om min död er betydlig overdrevet'!Skal se om jeg finner han i kveld, har leita fram til ca 1804, men det er ikke lett å finne fram i disse kirkebökene når alt er blandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Med ref til innlegga 41 og 42 her, skal eg - ettar å ha harselert litt med forfattaren av bygdebøkene for Os - vera så grei at eg avslører ein mogeleg årsak til at Bagge Lyssand ifølgje bygdebøkene døyr ikring 1790, trass i at same mannen lever elleve år seinare og difor er med i folketeljinga for Os i 1801.Eg trur nemleg far og son med same namn er blanda saman. I innlegg 17 ovanfor listar eg opp alle borna av Bagge og Marta på Lyssand som eg fann på FS (FamilySearch). Eg fann rett nok ikkje att alt dette i kyrkjebøkene for Os, men eg er vel heller ikkje så flink å leita.I innlegg 17 står følgjande: 'Bagge Baggesen fødd 20. februar 1759, dødsår ukjend, kan hende nokre få år etter'- Kva om denne Bagge ikkje døydde ung, men vaks opp og levde til han var passert 30? I så fall er det Bagge Baggesen Lyssand den yngre som tek farvel om lag 1790, og ikkje faren Bagge Baggesen Lyssand den eldre. I alle høve overtek Johannes Baggesen Lyssand gardsbruket i 1792.Då dette eigentleg er heilt uvesentleg med tanke på opphavet til Marta og Malena orkar eg ikkje leita opp dødsår- og datoar på Bagge Baggesen sr. og jr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.