Gå til innhold
Arkivverket

[#47519] LINDÅS: Mons Ludvigsen og Oline Eriksdtr. søker opphav Lenke vedlagt

Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Roar Aalborg

Litt mer ang. siste avsnitt i (24): Første setning der skal være: For øvrig er Lars Larssen Ytre Eide fetter av Lars Larssen Toft, og deres fedre er gift med hver sin kusine (og mer enn det), som innbyrdes også er kusiner, --.Begge fedrene heter Lars Arnesen Toft, og de er brødre. Lars Larssens kone og kusine på Toft heter også det samme som sin svigermor. Innviklet nok, dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Martin Helland

Takk til Odd Roar for en god oppklaring av ett innviklet slektsforhold med mange Lars og Arne. Og som jeg var i ferd med å nøste i feil tråd på. Har du disse folka ned skrevet noen plass?mvh. Hans Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Jeg vet ikke mer enn det som står i Lindåsboka og Hosangerboka, men de dekker tilsammen dette miljøet ganske bra. Når det gjelder Fjellsende, må den nyeste Lindåsboka (av Olav Ones) -- for nordre del av kommunen -- benyttes. Den har jeg ikke. En gård med samme navn finnes også i Alenfit-delen av Lindås (dvs. på søndre delen av Radøy), men den har ikke noe med den her aktuelle å gjøre.For øvrig er jeg jo ikke sikker på om min foreslåtte løsning her er den rette, men den virker nokså sannsynlig pga. at Lars Larssen nevnes som snekker i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.