Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#47529] Gravlagte i utlandet

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Fra sjømannsmisjonen har Statsarkivet i Bergen fått kirkebok for Port Elizabeth, men den dekker bare årene 1903-1906, St. Olafs menighet i Durban eksisterte i 1890, men jeg kan ikke se at han er med i de oversiktene vi har derfra.Han kan være gravlagt på en britisk kirkegård, men melding om dødsfall etc. skulle sendes hjem, og skal være registrert av innrulleringssjefen i sjømannsrullene, og egentlig skulle også soknepresten på hjemstedet få melding, som de normalt førte inn i kirkeboken (uten nummer).Dersom han ble gravlagt på havet, skal innrulleringssjefen fortsatt ha melding. Siden det ikke står hvor han var hjemmehørende vet jeg ikke hvilken innrulleringssjef som er aktuell.

Gjest Frøydis Blyverket

Hei Yngve Takk for at du forsøker å hjelpe meg. Jeg vet egentlig ikke så mye, men dette er det jeg vet. Johan Ludvig Ottesens kone Emilie Larsdatter skal være født 13 januar 1847 i Sarpsborg eller Fredrikstad. Har ikke klart å få dette dokumentert. Deres ene sønn Marius Peter er i følge kirkebok for Grønland Oslo være født i Oslo 16 oktober 1883. Han skal i følge kirkebok for Nes Akershus være konfirmert der 1 oktober 1899. Har ikke klart å finne ut hvor hans søsken er født, men har hørt at de bodde i Oslo når de døde.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.