Gå til innhold
Arkivverket

[#47731] Fiskebåtregister

Gjest Karle Gjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Karle Gjernes

Har tidlegare søkt om fiskebåtopphav med godt resultat, så eg prøver meg i gjen med fiskebåten BLIK M 22 BV i registeret for 1930. Det er opphavet til båten og tidlegare eigarar eg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

M 22 BV Blik, hjemmehørende på Odden, Nordmøre og eid av Karl P. Stenberg, er registrert 7. september 1920. Fartøyet var bygd i Kristiansund 1911, 32 fot lang, 10 fot brei, 5 fot 10 tommer dyp.Karl Stenberg meldte 13. juni 1938 at fartøyet var ombygd. Nye mål 34 fot lang, 11 fot brei. Det var satt inn 12 hk Brunvoldmotor.31. mai 1956 meldte Karl Stenberg at fartøyet var solgt til Stangvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karle Gjernes

Takk for hjelpa. Er det råd å finne noe om tida mellom 1911 da båten blei bygd og 1920 da den blei registrert på Karl Stenberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Merkeregisteret som vi finner i Fiskeridirektoratets arkiv begynner i 1911. Karl Stenberg eide båten da den ble registrert inn i 1920, men det står ikke noe om at han kjøpte den i 1920. Han kan ha eid den lenge før. Men siden vi ikke har eldre register, kan jeg ikke gi sikkert svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karle Gjernes

Takk for hjelpa. Eg kan berre gi uttrykk for at det er fantastisk hjelpemiddel å kunne sitte heime på Smøla ei kveldsstund å få svar på slike spørsmål som eg får bruk for til eit lite slektshefte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.