Gå til innhold
Arkivverket

[#47777] Gustava Ros 11.2.1897

Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Hun fortalte at hun var Grytten på Møre. Men finner henne ikke der. Hun er av reisende slekt. Hun bodde på Vinstra de siste årene av livet. Er det noen som vet noe om foreldre, eventuelt livet på Vinstra. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Catrine. Det ser da veldig sånn ut.Hun sa hun var født i Grytten. Statsarkivet der oppe har sett i kirkebøkene å skrev at de ikke finne henne. Men hun kan jo være født der eller at foreldrene har oppgitt det. Tusen takk. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei Hanne.Jeg kan heller ikke finne noe, men jeg vet ikke hvordan det var med reisende, når det gjelder dåp og konfirmasjon.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Hanne.Har kikket igjennom min database, har ingen som kaller seg Gustava Ros 11.02.1897. Den lenken som Cathrin Jegersberg henviser til er: Lars Nikolaisen Steitin. Sønn av Jacob Nikolai Larsen Steitin og Johanna Pedersdatter Svorkomo, (Mitted). Han ble gift med Annika Aleksandersdatter, datter av Aleksander Kristiansen Kalvene og Maria Magdalena Carlsdatter Rosenberg.Deres datter Gustava Larsdatter Steintin har jeg ingen dato på, men har at hun er gift eller reiser med, Laurits Oliversen Hartman. (Har ingen bekreftelse på dette).Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Hanne.Har en Laurits Ferdinand Ludvigsen Hartman, født 12 september 1898 i Langesund??, døpt 18 september 1898 i Haug, Eiker, BU. Sønn av; Oliver Magnus Ludvigsen Hartman og Fredrikke Vilhelmine Palm, Hartman. Er dette riktig person?Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hane Ludvigsen

Ja det er rett. Han fikk barn med Alfhild Petra Mathilde Larsen, men giftet seg med Gustava. Hvet du om hun har barn eller har vært gift før. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Hanne.Har ingen barn på disse to. Hadde heller ikke Alfild Petre Mathilde Larsen, hvem er hun datter av?Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Ja de er reisende. Her er deBørre Larsen m b Hf g Blikkenslagerarbeide 1853 Vestre Slidre Pr. Krs n s 40042 Elen Oline Larsen k b Hm g Hustru 1850 Vestre Slidre Pr. Krs n s 40043 Martha Larsen k b D ug Datter (uden Erhverv) 1877 Larsnæs Rom n s 40044 Bernhard Larsen m b S ug Blikkenslagerarbeider 1880 Askevolds Pr NB n s 40045 Ole Larsen m f Bergens Distriksfængs S ug Kjøredreng (Vognmandskab) 1883 Ytre Holmedals P. NB n s 40046 Hjørdis Larsen k b D ug Datter 1891 Ytre Holmedals P. NB n s 40047 Svanhild Larsen k b D ug Datter 1895 t n s 40048 Alma Larsen k b D ug Datter 1896 t n s 40049 Wilhelm Larsen m b S ug SønMoren til Laura Karine er Sara Bornedriusdatter og Lars Larsen Børre og Lars er brødere men det vet du nok. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei, Hanna.Nå fikk jeg koblingen, dette hadde jeg fra før, men har kalt Lars Bernhard for Børresen. Fint tak skal du ha, greit å få mer av slekta. Har en del på disse slektene, men det har vel du også.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.