Gå til innhold
Arkivverket

[#47918] Anders, Hans, Peder og Johannes Nideros - Molde og Romsdal

Gjest John H. Aarønes
 Del

Recommended Posts

Gjest John H. Aarønes

I Molde og Romsdal får vi gjennom kjeldene informasjon om fleire med tilnamnet Nideros.Den som er mest omtala i kjeldene med slektsnamnet Nideros i Molde/Romsdal synes å vere Johannes Nideros, gift med Catherina Sofia Bille.Eg har funne ham nemnt som busett på Molde frå 1750 då han var sikt og sakefallsforpaktar. 5/3 1756 vart han veier og målar på Molde etter svigerfaren Nicolai BilleI den lokale litteraturen vert han også nemnt som sorenskrivar i 1716. Men dette er neppe riktig. I kopiboka for Romsdal Amt nr. 1 folie. 137 er nemnd eit skriv dagsett Odden Fiskevær 21/5 1716 frå Christopher Hansen. Her blir Hans Nideros omtala som ”constituerede Sorenskriver”.Den første eg kjenner til er nemnt i skifteprotokoll nr. 3 for Romsdal fol. 96, dagsett 26/9 169. I samband med eit skifte på Fiva i Romsdal otting etter sal. Hans Jacobsen ibm. Til dette buet er Anders Nidros ifølgje ein obligasjon datert 5/9 1689 skyldig 14 Rd.I ei ”miljøvern” - sak mellom amtmann Erich Must og fogden Jacob Andreas Eeg opptrer Peder Nideros som prokurator og ”fremlagde Indlæg for Amtmanden dat. Moldegaard 21/6 1726”.Eg har ofte lurt på om det er slektssamanheng mellom Johannes, Peder, Hans og Anders og vil gjerne ha kommentar, rettingar og tillegg til oppsettet som følgjer:I skiftet etter Johannes Nideros i 1762., er også nemnt to søstrer, nemleg Anne Marie Nideros fyrverker Bergs enke og Enne som var ugift.Hans Andersen Nideros f. ca. 1684 og hans kone Maria har blant anna desse barna, Johannes f. ca. 1713, Anne Marie f. ca. 1708 og Elne f. ca. 1710. Ein må ha lov å gå ut frå at det er desse tre søskena som er nemnte i Johannes Nideros sitt skifte på Molde i 1762.Hans Andersen Nideros er da også ein sterk kandidat til å vere den Hans Nideros som er nemnd i 1716 som konstituert sorenskrivar og at sonen Johan Hansen Nideros er den same som vart veiar og målar i Molde.I eit skifte etter Else Melchiordatter Veil (Collin kallar henne Veit, Bugge Veil), enke etter Anders Pedersen Nideros nemnes ein son Hans f. ca. 1684 som også har ein høveleg alder. Hans hadde ein eldre bror Peder f. ca. 1682 – kanskje den Peder Nideros nemnd som prokurator i saken mellom amtmann Must og futen Eeg.Endeleg finn vi i eit skifte etter Peder Hendrichsen i 1663 nemnt ein son Anders, som da truleg må vere utstedaren av obligasjonen i 1689.Vi skulle da få eit oppsett som vist under. Eg ville setje stor pris på å ytterligare opplysningar om Nidaros i Molde/Romsdal og om deira samband til andre slekter i Romsdal.

bilete2432.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei ! Vet ikke om dette er noe av interresse, men har dette :Jonas Jørgen Jonasen Nideros f. 1762 Christiansund + 1804 Smøla, gift med Karen Sofie Andersdtr. Sundbech f. 1760 Edøy +1841 Smøla.Jonas har jeg oppført som sønn av Jonas Nideros og Ingeborg Anna Jensdtr. Randulf.Karen Sofie er datter av Anders Torstensen Sundsbø/Sundbech og Dorthea Hedvig Gustavsdtr. Prosch.Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Takk for det!Eg kjente ikkje til sambandet mellom Nideros og Sundbech.Den Jonas som du nemner - kan det vere son av Jonas Olsen Nidereos som er nemnt i skiftet etter sin far Ole Nideros, 16 år gammel i 1739?Om Jonas Olsen veit eg ikkje anna enn at mora heitte Ingeborg Larsdatter og hennes lagverge var Anders Gaas. Vidare at Jonas Olsen er nemnt som negociant i 1754 da han er oppnemnt til verge for sin søster Berette Catrine Nideros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

I DIS-treff ser det ut til å være enighet om at Anders Pedersen Nideros var gift først med Maren Jacobsdtr Jelstrup, og at han hadde følgende barn med henne: Anne f 1668 Trondheim, Peder 1675-1717 gift med Marinchen Stricher og Hans f 1677 g.m. Marie Hansd død 1751.Andre gang gift med Else Melchiorsdtr.Barn av Peder Andersøn Nideros synes å være: Andreas f 1709, Hans f 1710, Peder f 1713, Lorentz f 1715 og Ellen Cathrine f 1721.Så finnes det der også ei Anne Pedersdtr Nideros g.m. Tarald Andersøn og med ei datter Ellen Taraldsdtr f 1650.Dessuten en Peder Olsen Nideros f på Bakklandet (Thj), d 1740, g.m. Anne Jensdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Takk for ny informasjon om Nideros.Eg har registrert at Anders Pedersen var enkemann da han gifta seg med Else Melchiorsdatter. Collin skriver henne for Veit, men Bugge i si avskrift av skifteprt. i Trondheim skriv Veil.Også når det gjeld første kona til Anders Pedersen Nideros tolkar Bugge og Collin skrifta i skiftet ulikt - Collin kallar ho for Maren Jacobsdtr. Gjelstrup, medan Bugge skriv ho for Maren Jacobsd. Gingstrup.2/6 1699, avdøde Anders Pedersen Nideros. E. Else Melchiorsd. Veil. B: Sidsel g. Hans Pedersen i Namdal, Ingeborg g. Willum Larsen (nærv.) og Anne 24 år, alle med 1. h. Maren Jacobsd. Gingstrup, Peder 17 og Hans med enken, begge frav. Lagv. Herman Treschoe. Sølv 125 og en pantsatt kanne, båt 6 l., kramgods, ialt 720-569. Eide intet da 1. hustru død, derfor intet sk. da.Kilde: Kjeld Bugge: Utdrag av Trondhjem skifteprotokoller nr. 4 og 5. Norsk Slektshistorisk Tidsskrift XXIII s. 224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

I NST XXVII hefte IV s 316 er Peder Nidros ved et skifte 29/11 1720 nevnt som 'lagv. underforged'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(1:) Er Hartvig Luytkis (1736-1826) sønn av Johan Luytkis (1673-1751) i hans 3. ekteskap m. enken Anna Kathrine Krenckel (1693-1767) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Eg meiner Hartvigs foreldre er Hans Hagerup Luytkis og Margrethe Fredriksdatter Fabech.Kjelde: Schmidt, Olaus. 'Nord-Frisland og Norge. Litt om norske slekter av frisisk opprinnelse.' NST 13 (1951): 121-131. NST XIIIMen kjeldetilvisinga tek eg frå minnet, så .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(2:) Jonas Jørgen Jonasen Nideros (1762-1804) hadde såvidt jeg kan se søsteren Ingeborg Susanna Hagen Nideros, som var g.m. Jon Stødt Røst fra Kristiansund, sønn av bakermerster Peder Jonsen Røst (død 1771) og (g.1763) Johanna Catharina Bie. Jeg skulle gjerne visst hvem som var foreldre til sistnevnte ektepar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(9:) Takk ! Hans Hagerup Luytkis (1704-1795) er antakelig (!) sønn i samme (innl. 8) Johan Luytkis (1673-1751) sitt 2. ekteskap m. enken Karen Paulsdatter Birch (død 1724), som før hadde vært g.m. enkemannen, handelsmann på Gibostad, Bergensborger (1684), Hans Hagerup (1650-1698).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(4-5-6-7:) Vi får vel tru på skiftet når det gjelder hvilken av Anders Pedersen Nideros sine koner som var mor til Peder og Hans Nideros. Fødselårene deres blir riktignok sju år seinere enn 'antatt', men skitt ... (eller ... ?)Verre er det at Peder Andersen Nideros er oppført som død (i Trondheim) den 26 jan 1717, noe som passer dårlig med opplysningen om 'lagv. underforged' og 'lagverge prokurator' Peder Nideros som var i farta ved skiftene hhv. 29/11-1720 og 21/8-1725.Enten er det altså snakk om en annen Peder Nideros, eller så er dødsåret (1717) feil.Den i #4 nevnte Peder Olsen Nideros, død (før) 1740, g.m. Anne Jensdtr., var såvidt jeg vet klokker på Bakklandet, og er nevnt i skiftet den 19 Jun 1719 etter sin svoger, barker/garver Peder Jensen på Bakklandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Den Peder Andersen Nideros eg nemner i oppsettet mitt levde i alle fall i morens( Else Melchiorsd. Veil/Veit) skifte 1732. Så han er neppe død i 1717.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Kan det være en _annen_ Peder Andersen Nideros som levde c1675 - 26 Jan 1717 Trondheim ? Eller kan det være at han er nevnt den 26 Jan 1717 i en eller annen sammenheng i Trondheim (der han var f. ca. 1682), ev. før han ble prokurator i Molde ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest John H. Aarønes

Vel, då må eg seie meg usamd med dei på Dis-treff som meiner Peder Andersen var daud i 1717 - i alle fall den Peder Andersen eg referer til.Peder Andersen Nideros. Procurator og Underfoged. Född 1682, 1675 må vere for tidleg for i farens skifte 1699 vert han sagt 17 år gl. Han vert og kalla 'Procurator og Underfoged' i mora sitt skifte 1732.Gift med Marincken Hendrichsdatter Stricher. Död 1728. Skifte etter henne 1730 1/3Barn: a. Andreas Pedersen Nideros. Född omkring 1708. I 1730 - 22 år og hjemme hos faren.Så faren måtte då etter alle solemerke vere levande i 1730 då det var skifte etter kona Marincken.b. Hans Pedersen Nideros. Född omkring 1710. I 1730 20 år gl. i tjeneste hos Fogden Randulf i Salten.c. Peder Pedersen Nideros. Född omkring 1712. I 1730 - 18 år. som holdtes til Bogen og endnu er hjemme. 1743 11/3 er skifteretten samlet i Underfogden Peder Nideros Hus for at forsegle efter hans i Eftm. afdøde Søn Peder Pedersen : tilstede Broderen Sr. Lorentz Nideros, som foreholdte sin Søster Madmoiselle Ellen Catharina Nideros udj sin Faders Svaghed at angive Efterladenskaber. Lorentz Pedersen Nideros. Född omkring 1715. Död omkring 1751.Ellen Cathrina Pedersdatter Nideros. Född omkring 1721.Så den Peder Andersen Nideros du spør etter Per, kan neppe vere fødd c. 1675 og daud 26 jan 1717.I neste innlegg vil eg ta med noko informasjon om Peder Henrichsen og Ingeborg Andersdatter. Med spørsmål om det er nokon samanheng med debatten47931: Anders Hemmingsen Nideros, Trondhjemsborger og Nordlandshandler, døde ca 1653 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Dei eldste eg kjenner til av forfedrene til den greina av Nideros-familien som fekk etterkomarar i Molde-distrikter er:Peder Hendrichsen (Nideros) gift med Ingeborg Andersdatter ( - 30.05.1682)Peder og Ingeborgs barn: a. Anders Pedersen Nideros. Skifte 2/6 1699. b. Thyge Pedersen. Død 1678 c. Lars Pedersen. Död för 25.01.1683. d. Anne Pedersdatter Nideros. Skifte 22/2 1686.Det er mogleg at dei hadde flere barn som ikke voks opp. 30/10 1654 er det betalt i Vor Frues sogn for ”Peder Henrichsens barn, jord og alle klokker.”I sakefallsregisteret står ”slo Peter Henriksen et blått øye på jekta, bot 8-5-1613” Om dette er den Peder Hendrichsen som er omtalt her veit en ikke. I tilfelle må han være født god tid før 1600. Hans sønn Anders var 18 år i følge skiftet etter Peder 17/10 1663, altså født omkring 1645.I 1645 nevnes han blant borgere og handverkere.og bodde i hus 390.I skifte 20/12 1653 etter Barbra Joensd., sal. Henrich Eilersens er Peder Hendrichsen nevnt som neste frende for stebarna Siri og Eilert. Heller ikkje her veit vi om det er den ”rette” Peder som er nemnt i skiftet her. Men det synes som Kjeld Bugge antar det i sine skifteutdrag ogviser her til dette skiftet17/10 1663 avdøde Peder Henrichsen. E. Ingeborg Andersdatter. B: Laurids, Tyge, Anders 18 og Anne g. Hans Bersvendsen, brorlodd 135 Rd., 100 Rd. på oblg. hos avdøde Heming OlsenIngeborg ble gift 2. gang 29. april 1664 med Hans Joensen. Dei var naboar og mista ektefellen omlag samstundes. Ein Hans Joensen var tidlegare styrmann på jekta hans Anders Hemingsen som og vart kalla Nideros.Dette er vel det eg veit om Peder Henrichsen som Bugge og Berg meiner er av slekten Nideros. Takknemlig for alle opplysningar som kan gje eit tydelegare bilete av denne nordlandshandlaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Først ei retting til eit av spørsmålsteikna i slektsoppsettet i første innlegget. Foreldra til Anne Leem, skal visstnok vere rådmann i Bergen Knud Nielsen Lem (død c. 1680) og Margrethe Pedersdatter Hiermann (død c. 1706.Eg prøver vidare med Nideros i håp om å få napp.Ved skifta etter Peder Henrichsen og Ingeborg Andersdatter (1663 og 1683) er 4 barn nådd voksen alder. Her vil eg ta med litt om Anders Pedersen.Han er den einaste av barna eg veit omtrent når er født, Anders Pedersen. I skiftet etter faren i 1663, vert det opplyst at han er 18 år gl., altså født c. 1645.Gift 1. gang med Maren Jacobsdatter GjelstrupGift 2. gang med Else Melchiorsdatter Veil død 29.07.1732.Postmester Jens Collin skriver i sine notater ”Skifte 2/6 1699. Formentlig den Anders Pedersen Nideros det var skifte 2/6 1699 i Trondhjem.”Når det gjelder de to konene til Anders, tolker Collin og Bugge skrifta i kildene ulikt. Collin kaller førstekona Gjelstrup - Bugge Gingstrup.I eit skifte 15/4 1663 skriver Bugge i sine skifteutdrag:'Christen Jensen Seest sk. m. svogre (er svigersønner) og barn Marin, Anne og Trine, hvorav to gift og en trol., Jens 11 og Christen 1 1/2 år, brorlodd 392 Rd., David Jacobsen og Hans Joensen i Gutbechveiten formyndere, se sk. 31/10-65'Etter Henry Berg:: Trondheim før Cicignon. Gater og gårder før reguleringen 1681 s. 327 nemnes ein David Jacobsen [Jelstrup. Kan dette vere ein bror av Maren.Barn av Anders og Maren:a. Sidsel Andersdatter.b. Ingeborg Andersdatter Niderosc. Anne Andersdatter. Född omkring 1675. I skiftet står Pedersdatter skriv Collin. I 1699 - 24 år.7/5 1673 7/5 Anders Peersens Quinde, fattigj. og al. klok.(Brodahl). Er ette betaling for gravferda til Maren, må døtra Anne vere født tidlegare enn nemnt av Collin.Hans andre kone, Else Melchiorsdatter Veil döde 29.07.1732 i Trondhjem (Jens Collin). Skifte etter henne 1732 19/8Barn av Anders og Else:d. Peder Andersen Nideros. Född 1682.e.Hans Andersen Nideros. Född omkring 1684. Död för 18.08.1732.15/9 1682 er det betalt i Vor Frues sogn for Anders Niderosis barn, jorden.14/10 1698 er det betalt i Vor Frues sogn for sl. Anders Nideros, jord og alle klokker.2/6 1699. Død Anders Pedersen Nideros. E.: Else Melchiord. Veil. B.: Sidsel g. Hans Pedersen i Namdal, Ingeborg g. Willum Larsen (nærv.) og Anne 24 år, alle med 1. avdøde hustru Maren Jacobsd. Gingstrup, Peder 17 og Hans 17 med enken, begge frav. Lagv. Herman Treschoe. Sølv 125 og en pantsatt kanne, bår 6 l., kramgods i alt 720 - 529. Eide intet da 1. h. døde, derfor intet skifte da.Kanskje nokon har kommentarar/korrigeringar eller andre innspel til dette oppsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

En David Jacobsen ble i Trondheim 1655/56 dømt for ulovlig handel og kjøpmannskap imot privilegiene; fradømt etter lagmannens dom alt medfunderende kramgods som ble vurdert til 217 dlr, minus fratrekk for omkostninger + fradømt 8 ørtuger 12 mrk tils 205 1/2 dlr + 6 1/2 dlr 12 s (kilde: Hasselberg 'Sakefall i Trondheim 1590-1658').

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

I Manntallet 1687 bor en Dauid Jackobsen i Tiende Rode med sin hustrue, 3 børen, 1 kramboedreng, 2 arbeidsdrenge, 2 tiennestepiger, 1 schoedreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Tusen takk for innspel Arnstein R.!Skal tru kvar Tiende Rode var?I Henry Bergs bok om reguleringa i Trondhjem før 1681 står under gård 179c:27. august 1688 skjøter David Jacobsen Jelstrup (nr. 324) til Niels Willumsen bager en gæårdstoft av hans far før ildebrannen ved Vaterland beliggende hauge ........ etter de nye gaters innrettelse utfaller til Dronningens gate. Her bruker Berg slektsnamnet Jelstrup. Under gård nr. 324 setter han slektsnamnet i parentes.Også Berg har under omtalen av gård 324 med at David ble bøtelagt for ulovlig handel og kjøpmannskap mot privilegierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg vet ikke hvor interessant dette er, men det ser ut til at en Thomas Davidsen Jelstrup (f ca 1680) ble gift 17,7,1703 med Ellen Henriksdtr Horneman. Dessuten står det litt om (far hans?)David Jakobsen Jelstrup her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Eg er takksam for all hjelp eg kan få. At David også her blir kalla Jelstrup og er forh. kjøpmann i Trondhjem peikar kanskje i retning av at han verkeleg var av Jelstrup-slekt. Veitnokon om det finst noko stoff om slekta Jelstrup å finne tak i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(17:) 1. Kan nevnte rådmann i Bergen Knud Nielsen Lem (død c.1680) (g.m. Margrethe Pedersdatter Hiermann, død c.1706) være sønn av fogd og toller Niels Pedersen Lem i Larvik/Brunlanes (død 1638) og Mette Pedersdatter Fritzøe (død 1647), og dermed altså bror av bl.a. magister Peder Nielsen Lem (1617-1663), kapellan i Domkirken, Bergen, 1644-1650, sognepr. i Fana 1650-1663, Lektor v. Bergen skole 1651-, og Iver Nielsen lem, død på Karmøy i 1664 ?2. Og kona Margrethe Pedersdatter Hiermann, død c.1706, er hun datter av hospitalsforstander i Bergen, Peder Nielssøn Hierman (1608-1683) og Sara Andersdatter Fuhr fra Luster ?(3. Var nevnte Peder Nielssøn Hierman (1608-1683) og Sara Andersdatter besteforeldre til Ellen Pedersdatter Hierman (c.1700-før 1727), 1. kone til Peder Erikson Klingenberg (1694-1749) i Kaupanger, Sogn ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Hei Per - inlegg 23 pkt 1.At Niels Pedersen Lem var gift med Mette Pedersdatter Fritzø, skulle jeg gjerne ha sett dokumentert! Så vidt jeg vet, var han gift med ei totalt ukjent Mette Pedersdatter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Eg har notert at faren til Knud Nielsen Lem var byfogd Niels Knudsen Lem og at Knud var født i Danmark.Eg legg ved ei slektstavle som eg har notert ut frå andre hands opplysningar - namnlig Lampe og 2 artiklar i NST. Artiklane i NST finn du sikkert når du leiter i registeret på Norsk slektshistorisk forenings hjemmesider http://www.genealogi.no/Om dette oppsettet er rett veit eg ikkje - men heller eit utgangspunkt for vidare leiting etter forfedrene til tollaren Niels Abo og soleis egentleg ikkje høyrer til under denne tråden.

bilete2604.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.